English

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی استان خوزستان خبر داد

فراهم سازی اسکان ۱۵۰ هزار نفر شب مسافر راهیان نور در استان خوزستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به آماده سازی چند اردوگاه برای اقامت مسافران راهیان نورگفت: بالغ بر 150 هزار نفر شب اقامت مسافران نوروزی به ویژه در قرارگاه شهید باکری و شهید تندگویان پیش بینی شده است.

فراهم سازی اسکان 150 هزار نفر شب مسافر راهیان نور  در استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، محمدعلی خلیلی با اشاره به محورهای اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اظهار داشت: سفر به مناطق عملیاتی جنوب در بازه 25 اسفندماه تا پایان 15 فروردین ماه انجام می شود که این سفر از ورودی اندیمشک که شلوغ‌ترین مسیر برای گردشگران نوروزی است شروع و با عبور از مناطق عملیاتی فتح‌المبین، فکه، دهلاویه و چذابه و در نهایت با یادمان‌های دفاع مقدس به پایان می‌رسد. 

وی افزود: معمولاً جنس گردشگرانی که در ایام نوروز به استان خوزستان سفر می‌کنند، بیشتر خانوادگی است که با وسیله نقلیه شخصی وارد منطقه می‌شوند که در واقع نوعی سفر تلفیقی، هم بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان و هم یادمان‌های شهدا است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به وضعیت اسکان کاروان‌های راهیان نور تصریح کرد: سه قرارگاه برای اسکان مسافران راهیان نور در نظر گرفته شده که اسکان بالغ بر 150 هزار نفر شب اقامت را شامل می‌شود که عمده آنها نیز در قرارگاه شهید باکری و شهید تندگویان مستقر می شوند.

خلیلی عنوان کرد: توافق هایی با ستاد راهیان نور داشتیم که در کنار بازدید از مناطق عملیاتی جنوب، برای معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری استان، نمایشگاه های عرضه صنایع دستی نیز برپا شود و در معرض دید و خرید مسافران راهیان نور قرار گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان ادامه داد: در کنار مناطق عملیاتی، بازدیدکنندگان در مسیر از دو اثر جهانی چغازنبیل و محوطه تاریخی شوش هم بازدید دارند.

خلیلی با اشاره به تنوع بخشی در سفر راهیان نور خاطرنشان کرد: سعی بر این است که با اعزام مسافران از مسیر اهواز- شادگان، به سمت خرمشهر و آبادان، زمینه بازدید از تالاب بین المللی شادگان و تنوع بخشی به سفر راهیان نور را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اثرات سفر تلفیقی در خوزستان خاطرنشان کرد: مسافران در سفر تلفیقی به خوزستان، ضمن اینکه در مسیر با فرهنگ و تاریخ استان آشنا می شوند، حضورشان می تواند به درآمدزایی استان نیز کمک بزرگی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه