English

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان مطرح کرد

افزایش ۳۸ درصدی بازدید از اماکن تاریخی زنجان/ مس و چاقوی زنجان رکوردار فروش صنایع دستی شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به افزایش اقامت و بازدید از اماکن تاریخی زنجان گفت: بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی زنجان رشدی 38 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

افزایش 38 درصدی بازدید از اماکن تاریخی زنجان/ مس و چاقوی زنجان رکوردار فروش صنایع دستی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، یحیی رحمتی با اشاره به وضعیت جوی استان زنجان اظهار داشت: به رغم شرایط جوی نامناسب زنجان در روزهای ابتدایی سال جدید، شاهد افزایش مسافران در حوزه اقامت و بازدید از اماکن تاریخی و باستانی زنجان بودیم.

وی افزود: در مجموع از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در حوزه اقامت مسافران 21 درصد و در زمینه بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی 38 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم و با توجه به بهبود شرایط جوی پیش‌بینی می شود حجم سفرها در روزهای آتی افزایش پیدا کند.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به ضرورت محقق شدن شعار سال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری با عنوان نوروز متفاوت تصریح کرد: در راستای تحقق این شعار و زمینه سازی برای رشد و ماندگاری مسافر در زنجان، درصدد ارتقاء کیفیت خدمات رسانی در حوزه نظارت برآمدیم به گونه ای که هم‌اکنون جزء استان های با کمترین شکایت هستیم.

رحمتی با اشاره به ویژه  برنامه های نوروز متفاوت در زنجان گفت: مراسمی که با عنوان نوروزگاه  و آیین های میراث معنوی در پایگاه های ثبت جهانی زنجان برگزار شده، چهره متفاوت از جاذبه های زنجان را به نمایش گذاشت.

وی با بیان بدیع بودن اکثر برنامه های نوروزی 96،  عنوان کرد: استفاده نظامند از راهنمایان گردشگری متخصص در تمام جاذبه های گردشگری، زمینه رضایتمندی نسبی مسافران نوروزی را به همراه داشته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به اینکه این استان جزء چهار استان اصلی در تولید صنایع دستی کشور است، خاطرنشان کرد: زنجان رتبه اول در تولید مس، چاقو، ملیله نقره کشور و چاروق را دارد.

رحمتی با اشاره به قابلیت های گسترده و خاص زنجان در تولید صنایع دستی عنوان کرد: در کنار بازارچه های دائمی، به واسطه حجم گردشگر در ورودی و کرانه جاذبه های گردشگری بازارچه های موقتی صنایع دستی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: 130 فروشگاه صنایع دستی در طول ایام نوروز به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند که در این زمینه در این بازارچه ها فروش مس و چاقوی زنجان در صدر فروش قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه