English

وزیر ارتباطات خبر داد:

تولید ۱۳۰ هزار اپلیکیشن بومی در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون حدود 130 هزار اپلیکیشن بومی در کشور تولید شده و در حال استفاده است.

تولید 130 هزار اپلیکیشن بومی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی ظهر امروز در مراسم امضای برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار «تکاپو» که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: طی چند سال گذشته تلاش ما این بود که اقدامات قابل واگذاری را به بخش خصوصی بسپاریم.

وی افزود: این اقدام کار سختی است که خوشبختانه در حال نهادینه شدن بوده و زیرساخت های خوبی در این حوزه آماده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: 16 درصد فارغ التحصیلان کشور در حوزه «آی سی تی» هستند که با بستر های ایجاد شده در این بخش نباید بیکاری وجود داشته باشد.

واعظی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز چرخش مالی در حوزه «آی سی تی» 3 هزار میلیارد دلار در جهان است و با توجه به جمعیت کشور، باید سهم ما از این درآمد 30 میلیارد دلار باشد.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم درآمد زایی این بخش 13 هزار میلیارد تومان بود که امروز به 40 هزار میلیارد تومان رسیده و هدف گذاری ما 120 هزار میلیارد تومان درآمد در بخش «آی سی تی» تا پایان برنامه ششم توسعه کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: تاکنون حدود 130 هزار اپلیکیشن بومی در کشور تولید شده و باید برای شکوفایی بیشتر این حوزه به صادرات اپلیکیشن ها نیز توجه کنیم.

واعظی در ادامه خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته حجم شبکه انتقال کشور 950 گیگا بایت بوده که امروز به 10 هزار گیگا بایت رسیده است و در همین مدت حجم پهنای باند کشور نیز از 624 گیگا بایت به 6800 گیگا رسیده و تا اواسط اردیبهشت به 10 هزار گیگا بایت می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه