English

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مسئولان اجازه فتح بازارهای کشور توسط کالاهای خارجی را ندهند ‌

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه "چپاولگران جیب مردم" و "عقده‌داران قدرت و ثروت" گزینه‌های مناسبی برای انتخابات شوراها نیستند گفت: مسئولان اجازه فتح بازارهای کشور توسط کالاهای خارجی را ندهند.

مسئولان اجازه فتح بازارهای کشور توسط کالاهای خارجی را ندهند ‌

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در مصلی بیت المقدس اراک با بیان اینکه ماه رجب ماه مناجات با خدا، ماه برکت و رحمت الهی است، اظهار داشت: اولیای الهی برای عرفان و رسیدن به مقامات برای خودشان سالی تعیین می کنند و آغاز سال شان ماه رجب است.

وی با تاکید بر اینکه در میان این ماه ها ماه رجب فضیلت بیشتری دارد چون ماه خدا است و ماه شعبان ماه رسول خدا است، افزود: برای ماه رجب اعمال و آدابی وارد شده که هرکس اعمال را انجام بدهد جزو رجبیون قرار می گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: مهم ترین ذکر در ماه رجب ذکر استغفار است و هرچه می توانید در این ماه استغفار کنید، در روایات هم استغفار به شکل‌های مختلفی نقل شده است.

وی ادامه داد: اعتکاف را در پیش داریم و نیاز است که متولیان و مبلغان دینی جوانان و اقشار مختلف مردم را به اعتکاف و امور دینی سوق دهند و امسال شاهد حضور گسترده و معنوی مردم باشیم.

امام جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: روز شهادت امام هادی(ع) را در پیش داریم و زیارت جامعه کبیره یادگار امام هادی(ع) است و توصیه می‌کنم جامعه کبیره را فراموش نکنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: البته امام هادی(ع)، امام جواد(ع) و امام عسکری(ع) مسئولیت بسیار عمیق‌تری برای آماده کردن بستر برای غیبت صغری و غیب کبری اما عصر(عج) داشته‌اند.

مدیران کارآمد و متعهد برای تحقق اقتصادمقاومتی به کار گرفته شوند

مقام معظم رهبری سال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نامگذاری فرمودند و امیدواریم امسال قدم‌های بلندی برداشته شود و همه کمک دهند تا در استان مرکزی نرخ بیکاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: امکانات خوبی در استان داریم که باید با استفاده از آنها شهر به شهر، ده به ده تلاش کنیم تا بتوانیم تولید و اشتغال آفرینی در استان را ارتقا داده و افزایش دهیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: استان مرکزی در بسیاری از زمینه های اشتغال و تولید از ظرفیت های مطلوب برخوردار است و انتظار می رود که دولت و مردم با همکاری یکدیگر، دهستان به دهستان و شهر به شهر در تمام استان ایجاد اشتغال کرده و مشکلات موجود را برطرف کنند تا شاهد رشد و پیشرفت استان مرکزی باشیم.

وی افزود: در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی و تعامل و همکاری آحاد مردم در این راستا، مشارکت چندانی از سوی مردم در استان مشاهده نمی شود در حالی که تلاش همه ما باید لبیک گفتن به تاکیدات و سفارشات مقام مظعم رهبری و جامه عمل پوشاندن به منویات معظم له باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: اگر به دنبال اشتغال و رشد اقتصادی هستیم، باید از هزینه های اضافی، ریخت و پاش و اسراف دوری کنیم و درآمدهایی را که صرف تامین وسایل غیرضروری و تجملاتی می کنیم، به ایجاد اشتغال برای خود و درآمدزایی اختصاص دهیم.

وی افزود: در این راستا همه ما باید تلاش شود و باید مدیران کارآمدی به کار گرفته شوند که به جای برنامه‌ریزی‌های ناصحیح و اسراف و تبذیر و واردات بی رویه کالاهای خارجی، دغدغه ایجاد اشتغال و رونق تولید کشور را داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ما باید در زمینه ی تولید بازارهای دنیا را فتح می‌کردیم نه آنکه دنیا بازارهای کشور ما را فتح کند بنابراین مسئولان تقویت تولید را باید اولویت اصلی خود قرار دهند.

شوراها جای افرادی که به دنبال پست و مقام و منافع خود هستند نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به انتخابات شوراهاو همزمان با انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که در انتخابات شوراهای شهری و روستایی انتخاب می‌شوند باید کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارند و با برنامه‌ریزی حرکت کنند.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا جای افرادی که به دنبال پست و مقام و منافع خود هستند نیست، بلکه کسانی که توانایی لازم را برای خدمت‌گزاری دارند و به دنبال تدبیر و حکمت برای آبادانی کشور هستند باید در عرصه انتخابات شوراها حضور یابند و خدمت گذاری را سرلوحه امور خود قرار دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: در پایان هر شورایی باید شهر نسبت به چهار سال گذشته خود، متحول شود و همه وجود اعضای شورا دغدغه خدمت به مردم و حل مشکلات موجود و تحقق اقتصاد مقاومتی را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه