English

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد:

ایجاد شغل برای ۲۴ هزار نفر با تحقق سند اشتغال لرستان در سال ۹۵

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: با اجرای سند اشتغال استان زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد 24 هزار و 541 نفر در بخش های مختلف اقتصادی فراهم شده است.

ایجاد شغل برای 24 هزار نفر با تحقق سند اشتغال لرستان در سال 95

به گزارش خبرگزاری موج، علی آشتاب با اشاره به اینکه درسال 1395 تعداد 12 جلسه کارگروه اشتغال و 13 جلسه کمیته های کارشناسی مرتبط با کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تشکیل شده است، اظهار داشت: خروجی جلسات کارگروه اشتغال تصویب 84 مصوبه پیرامون مباحث مربوط به اشتغال و طرح های اشتغالزایی استان بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای کمک و تشویق و تسهیل سرمایه گذاری در منطقه، دبیرخانه کارگروه اشتغال در سال 94 اقدام به شناسایی و پس از آن تهیه و تدوین مجموعه ای از مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان و در ادامه ابلاغ به دستگاه های تخصصی ذی ربط کرد تا نقش مطلوبی را در افزایش فعالیت های اقتصادی استان ایفاء کند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه همچنین در این راستا کارشناسان این اداره کل اقدام به تهیه و تدوین 16 برنامه عملیاتی - تخصصی ویژه توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان لرستان بر اساس مزیت های نسبی و رقابتی استان و همچنین مقتضیات بومی، اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی کردند، افزود: از جمله این اولویت بندی های در لرستان حوزه های مربوط به کشت زعفران، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، کشت محصولات گلخانه ای، توسعه باغات، بسته بندی حبوبات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع دستی نظیر قالیبافی، فرآوری و توسعه صنعت سنگ، پرورش مرغ و بوقلمون بومی و محلی و سایر ماکیان، پرورش و پرواربندی انواع دام، پرورش ماهیان سرد آبی و پرورش زنبور عسل بود.

آشتاب با تاکید بر اینکه سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان در سال 95 با رویکرد برنامه و پروژه محوری و همچنین تعیین و تعریف وظایفی برای اغلب بانک ها و دستگاه های اجرایی در طی مدت 4 ماه تدوین شد، ادامه داد: این سند با حضور مدیران کل و بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی ذی ربط و بانک های عامل جمعاً با اعتباری معادل 37 هزار و 137 میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد اشتغال برای 25 هزار و 681 نفر تهیه و تنظیم و در کارگروه اشتغال به تصویب نهایی رسید.

وی با اشاره به اینکه در این سند سهم و تعهد همه دستگاه های اجرایی مربوطه، بخش های مختلف اقتصادی، شهرستان های تابعه و بانک های عامل به تفکیک و بر اساس منابع سه گانه سرمایه گذاری اعم از منابع بانکی با اعتبار 21 هزار و 238 هزار میلیارد ریال، منابع دولتی با اعتبار 9 هزار و 374 میلیارد ریال و بخش خصوصی با اعتبار 6 هزار و 524 پیش بینی شده بود، گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات مأخوذه از طریق سیستم بانکی و با احتساب منابع دولتی و بخش خصوصی از ابتدای سال 95 لغایت 15 اسفندماه 95 جمعاً مبلغ 41 هزار و 361 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سند اشتغال پرداخت شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان یادآور شد: این میزان تسهیلات معادل ۱۱۱.۳۷ درصد کل تعهدات مندرج در سند مذکور بوده است.

آشتاب افزود: از این طریق زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد 24 هزار و 541 نفر در بخش های مختلف اقتصادی اعم از صنعت، کشاورزی و خدمات فراهم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه