English

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی مطرح کرد؛

۹۴درصد داوطلبان انتخابات شورا در مرکزی مرد هستند/۴۶۷نفربالای۷۰سال

اراک- رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: 94درصد داوطلبان انتخابات شورا در مرکزی مرد هستند و میزان مشارکت زنان برای ثبت نام در این انتخابات، شش درصد است.

۹۴درصد داوطلبان انتخابات شورا در مرکزی مرد هستند/۴۶۷نفربالای70سال

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از استانداری مرکزی، شکرالله حسن بیگی اظهار داشت: 863 روستا و 33 ناحیه شهری در این استان واجد شرایط انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی هستند که از مجموع روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای این دوره در استان، در 40 روستا باید شورای پنج نفره و در 823 روستا شورای سه نفره تشکیل شود.

وی افزود: از مجموع 33 شهر واجد شرایط انتخابات شورایی در این دوره اراک دارای شورای یازده نفره، ساوه شورای 9 نفره و خمین شورای هفت نفره است و در سایر شهرها نیز باید شوراهای پنج نفره تشکیل شود .

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی عنوان کرد: در مجموع شوراهای اسلامی شهرهای استان 177 کرسی را شامل می شود و تعداد کرسی های شوراهای روستایی استان نیز در مجموع دو هزار و 669 کرسی است .

حسن بیگی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی، شهرهای آوه و شهباز نیز به مجموعه رقابت های انتخاباتی شهری استان افزوده شده، گفت: در شوراهای چهارم 786روستا در استان مرکزی دارای تشکیلات شورایی بودند .

وی یادآور شد: 468 نفر معادل هفت و یک دهم درصد از مجموع شش هزار و 610 نامزد ثبت نامی برای رقابت های پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان بالای 70 سال سن دارند .

حسن بیگی عنوان کرد: یک هزار و 462 نفر از نامزدهای ثبت نامی در رقابت های شوراهای اسلامی پنجم استان معادل 22 و دو دهم درصد کل داوطلبان در سن 25 تا 35 سال هستند .

وی توضیح داد: بیشترین فراوانی ثبت نام در نامزدهای 36 تا 40 ساله استان است که با 984نفر، 14 و 9 دهم کل داوطلبان را شامل می شود .

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: شش هزار و 198 نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی استان در این دوره مرد و 421 نفر زن هستند که نسبت جنسیتی نامزدهای مرد به زن 94 به شش درصد است .

وی اظهار کرد: یکهزار و 615 نفر از داوطلبان شورایی استان در شوراهای اسلامی ادوار قبل سابقه خدمت دارند و 76 درصد از نامزدهای استان تجارب شورایی ندارند .

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی یادآور شد: از مجموع داوطلبان حاضر در گردونه انتخابات شورای پنجم استان، پنج هزار و 318 نفر برای حضور در شوراهای اسلامی روستاها و یکهزار و 292 نفر برای رقابت های انتخاباتی شوراهای شهری نام نویسی کرده اند .

حسن بیگی توضیح داد: سه هزار و 927 نفر از مجموع داوطلبات انتخابات شوراهای اسلامی استان دارای سطح سواد خواندن و نوشتن، 847نفر دارای دیپلم، 266 نفر دارای فوق دیپلم، یکهزار و 70 نفر دارای مدرک کارشناسی، 440 نفر با مدرک کارشناسی ارشد، 35 نفر با تحصیلات دکترا و 25 نفر با تحصیلات حوزوی در گردونه رقابت های انتخاباتی شوراهای شهری و روستایی استان حضور دارند .

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: تعداد نامزدهای ثبت نامی برای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان در دور پنجم نسبت به چهارم 569 نفر افزایش دارد .

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه