English

از خدمات هوشمندسازی منطقه آزاد انزلی رونمایی شد

هوشمندسازی منطقه آزاد انزلی در راستای استقرار دولت هوشمند با هدایت مرکز فاوا ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی یکی از دستاوردهای افتتاح شده ویژه دولت در ایام نوروز 96 است.

از خدمات هوشمندسازی منطقه آزاد انزلی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز (پنجشنبه) رییس جمهور به منظور افتتاح و آغاز چندین طرح استانی وارد رشت شد و در این سفر سامانه شهر هوشمند منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

سامانه شهر هوشمند منطقه آزاد انزلی، یک سامانه جامع جهت یکپارچه سازی انواع خدمات هوشمند شهری است که این امکان را فراهم می سازد که انواع دارایی ها و خدمات شهری بصورت یکجا مدیریت و کنترل شود. این سامانه که برای اولین بار در کشور بر بستر شبکه ارتباطی ایرانسل در منطقه آزاد انزلی راه اندازی شده است که از انواع فناوری های نوین به ویژه خدمات اینترنت اشیاء بهره می گیرد که در فاز اول خدماتی مانند مدیریت هوشمند پسماند، آبیاری هوشمند فضاهای سبز، مدیریت هوشمند روشنایی معابر، مدیریت هوشمند پارکینگ های شهری، اندازه گیری سطح آب مخازن و پایش کیفیت هوا و سرعت وزش باد را در این منطقه ارائه می دهد.

همچنین خدمت دیگری که در منطقه آزاد انزلی ارائه می گردد، خدمات هوشمند شهروندی مبتنی بر راهکار جامع NFC بر بستر شبکه ایرانسل، مجموعه فراهم آورنده خدمات نوین NFC و مرکز گسترش فناوری اطلاعات بعنوان عاملیت چهارم دولت هوشمند است. این راهکار فضای امن و قابل اطمینانی را برای ارائه خدمت هویت موبایلی (mID)، انواع خدمات پرداخت از طریق سیم کارت NFC و گوشی هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند را با موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مناطق آزاد کشور را فراهم می کند.

شهروندان منطقه آزاد انزلی از طریق این فناوری می‌توانند به جای استفاده از کارت‌های بانکی متعدد و یا کارت‌های اعتباری ناوگان های حمل و نقل عمومی، از سیم‌کارت خود برای پرداخت انواع خدمات شهری مانند خدمات حمل‌ونقل استفاده کنند.

بر این اساس کلیه‌ی درگاه‌های پرداخت منطقه‌ی آزاد ازجمله گمرک، اطلاعات ورودی و خروجی منطقه آزاد انزلی، استخرها و اماکن تفریحی، سالن‌های همایش و نمایش به این فناوری مجهز شده‌اند که با ارائه این کارت گام مثبتی در جهت افزایش رفاه ساکنین، گردشگران و کارکنان منطقه برداشته می‌شود؛ با تسهیل فرایندهای پرداخت می‌توان به جذب بیشتر گردشگران کمک کرده و امور واردات و صادرات از طریق گمرک منطقه نیز تسهیل می‌گردد.

در حال حاضر تعدادی از پذیرندگان، فروشگاه‌ها و غرفه‌ها از این فناوری بهره‌مند شده‌اند که خریداران می‌توانند به‌ راحتی از طریق این کارت‌ها پرداخت‌های خرد خود را انجام دهند.

در فاز اول این پروژه کارت‌ها تنها برای پرسنل منطقه‌ی آزاد انزلی ارائه شده است که در فازهای بعدی برای دیگر درخواست‌کنندگان و گردشگران این منطقه نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

امید است با همت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم این فناوری نه فقط برای مناطق آزاد بلکه در سراسر کشور در دسترس مردم قرار گیرد.

همچنین باتوجه به سیاستهای دولت در ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات بخشهای دولتی و متعاقب آن افزایش رضایتمندی و کاهش هزینه های دولت و مردم هم راستا با اقتصاد مقاومتی؛ پلتفرم یکپارچه دولت همراه در منطقه آزاد انزلی بر روی سرشماره #۴*۱۳۳* راه اندازی گردید و از طریق آن شهروندان و گردشگران قادر خواهند بود به خدمات منطقه آزاد انزلی از قبیل کارت شهروندی، ثبت نام و استعلامات و خدمات گردشگری و راهنمایی منطقه دسترسی داشته و بدون واسطه، نظرات خود را در ارتباط با کیفیت خدمات دریافتی به اطلاع مسوولان سازمان منطقه آزاد انزلی برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه