English

مدیرکل تعاون وزارت آموزش وپرورش:

اسکان سه میلیون و ۸۱ هزار و ۱۸۰ مسافر نوروزی در مدارس کشور

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آخرین وضعیت اسکان مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان کشور گفت: سه میلیون و 81 هزار و 180 تن در مدارس و مراکز خدماتی رفاهی فرهنگیان در سراسر کشور اسکان پیدا کرده اند.

اسکان سه میلیون و 81 هزار و 180 مسافر نوروزی در مدارس کشور

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل تعاون وزارت آموزش وپرورش درحاشیه سفربه قم و بازدید مراکز اسکان مسافران نوروزی اظهار داشت: این آمار شامل هشت میلیون و 254 هزار و 17 نفر روز و 855 هزار و 883 خانوار است.

وی همچنین با بیان اینکه 25 هزار تن از مدیران و همکاران فرهنگی درکل کشور در طرح اسکان نوروزی وزارتخانه متبوع به طور فعال مشارکت دارند، از افزایش 15 درصدی تعداد اسکان یافتگان در مراکز یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد، و افزود: با توجه به وجود شرایط نامساعد جوی و اقلیمی در برخی شهرهای کشور از جمله آبادان، بندرعباس و قشم 19 درصد از ظرفیت اسکان مراکز فرهنگیان به سایر کارمندان دولت و مسافران نوروزی تخصیص داده شده است.

عباسعلی باقری همچنین با اشاره به اختصاص 11 هزار باب مدرسه و 105 کلاس درس برای اسکان مسافران درطول تعطیلات نوروز سال 96 اضافه کرد: به دلیل حجم زیاد مسافران در برخی شهرها حتی بقیه مدارس، سالن های ورزشی و امکاناتی که تحت پوشش طرح اسکان نوروزی نبودند، نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه قم به لحاظ اسکان مسافران در مدارس در ردیف 10 استان نخست کشور قرار دارد، یادآور شد: استان های فارس، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و هرمزگان از ابتدای تعطیلات نوروزی بیشترین اسکان مسافر را در مدارس داشتند.

مدیرکل تعاون وزارت آموزش وپرورش تعداد کل مراکز رفاهی فرهنگیان کشور را 280 مرکز عنوان کرد، و گفت: با توجه به آمار بالغ بر سه میلیون و 300 هزار نفری مسافران نوروزی برای پذیرش این تعداد مسافر در یک پیک زمانی کوتاه مدت نه تنها مراکز اسکان آموزش و پرورش بلکه تمام مراکز اقامتی کشور نیز جوابگو نیست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مدارس و فضاهای آموزشی جای اسکان نیست، بلکه مکان تعلیم و تربیت است، و ارایه خدمات مربوط به اسکان نیز به هیچ وجه جزو وظایف این نهاد به شمار نمی رود، گفت: طبق قانون ایجاد مراکز رفاهی فرهنگیان با بودجه دولتی ممنوع است، و هر اقدامی در راستای توسعه و ساخت و ساز این مراکز با استفاده از ظرفیت خیران و همچنین فرهنگیانی که تمایل به مشارکت در این امر خیر دارند، صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه