English

ناظر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در بازدید از استان های زنجان و لرستان:

عملکرد آموزش و پرورش و شهرداری در تامین واحدهای اقامتی لرستان رضایت‌بخش است

ناظر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در بازدید از استان های زنجان و لرستان گفت: زنجیره نظارتی نوروزی نیاز به اقدامات حمایتی مکمل از جمله در زمینه پوشش بیمه ای مسافران دارد.

عملکرد آموزش و پرورش و شهرداری در تامین واحدهای اقامتی لرستان رضایت‌بخش است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، حسن گرامی در جریان بازدید از استان های زنجان و لرستان اظهار داشت: در ایام مسافرت های نوروزی و تابستانی باید سایر زنجیره های نظارتی از جمله برنامه های حمایتی به عنوان عامل مکمل مورد توجه قرار گیرند. 

 وی صنعت بیمه را به عنوان یکی از عوامل مکمل سفر ذکر کرد و گفت: صنعت بیمه کشور نباید فقط به اخذ حق بیمه از بیمه گذاران اکتفا و آنان را در ادامه فرایند سفر تا زمان بروز حوادث رها سازد، شرکت های بیمه باید قبل از حادثه با فرهنگ سازی سفر و حمایت از رفتارهای مسافرتی نقش خود را ایفا کنند؛ منتها شرکت های بیمه غایب بزرگ این جریان بوده و هیچ اقلام تبلیغاتی در مورد ایمنی سفر، فرهنگ سفر و جاذبه های سفر که عامل اصلی جابجایی خودروها در جاده ها هستند توسط این شرکت ها دیده نمی شود.

ناظر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین با اشاره به اینکه توزیع جغرافیایی تاسیسات گردشگری کشور ایجاب می کند تا مسایل و مشکلات هر استان و شهر به طور اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد تصریح کرد: سرمایه گذاری مناسب در برخی از استان ها همچون استان زنجان سبب استقرار واحدهای کافی و مکفی اقامتی در آنها شده که در نتیجه نیازی به تخت و واحدهای اقامتی سایر نهادهای خدمت رسان نبوده است، اما در استان لرستان به دلیل کمبود واحدهای اقامتی هتل و مهمانپذیرها، اقدامات آموزش و پرورش و شهرداری ها در تامین واحدهای اقامتی مطلوب و باعث رضایت بوده است.

گرامی با بیان اینکه توزیع سفر و همگانی شدن آن تقریباً به نحو مطلوبی در کشور اتفاق افتاده است،  عنوان کرد: کیفیت خدمات باید خط قرمز تمام تاسیسات گردشگری کشور باشد؛ اگر خدمات مناسب و کیفی به گردشگران داخلی ارائه شود، زمینه جذب گردشگران خارجی نیز فراهم خواهد شد.

وی به وجود اتفاق نظر در بین دستگاه های خدمات رسان و لزوم نظارت مستمر اشاره کرد و گفت: هماهنگی های بیشتر بین دستگاه های عضو ستاد در طول ایام سال ضروری است و در این مورد پیشنهاد می شود همکاری های ستادی به صورت دائمی در تمام طول سال صورت پذیرد.

ناظر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر  با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» خاطرنشان کرد: اساساً گردشگری ماهیت اشتغالزایی داشته و از ضریب اشتغال بالایی برخوردار است به نحوی که طبق آمارهای جهانی از هر 11 شغل، یکی از مشاغل وابسته به گردشگری است لذا  در صورت توجه به این صنعت، تحقق این شعار در گردشگری دور از انتظار نخواهد بود و امید است در سال جدید شاهد شکوفایی در این عرصه باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه