English

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

۲۴۰هزارمسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: طی روزهای یکم تا هشتم فروردین ماه، بیش از 240هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی استان مرکزی بازدید کردند.

۲۴۰هزارمسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی بازدید کردند

سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرگزاری موج اظهار داشت: طی روزهای یکم تا هشتم فروردین ماه، بیش از 240هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی بازدید کردند که از این تعداد، 117 هزار نفر در هتل ها و سایر اقامتگاه ها اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: در مدت ذکرشده هفت میلیون تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ثبت رسیده و

حسینی خاطرنشان ساخت: گشت های بازرسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به طور مرتب در حال بازرسی از مراکز اقامتی و هتل ها هستند که طی 187 مورد بازرسی، به ده مرکز اقامتی و رستوران تذکر شده است.

وی تصریح کرد: ستاد خدمات سفر استان مرکزی با تشکیل هشت کمیته و همکاری بیش از 60 دستگاه اجرایی عضو این کمیته ها، خدمات رسانی نوروزی سال 96 را برعهده دارد و در این راستا 50 هزار نفر در استان مرکزی به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: ارائه این خدمات از روز 25 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال جاری نیز ادامه دارد.

حسینی افزود: مناطق نمونه گردشگری آب‌گرم و سرچشمه محلات، غار نخجیر، شهر نراق، منطقه بوجه در خمین، بیت تاریخی امام‌ خمینی(ره)، سراب عباس‌آباد شازند، موزه تاریخی چهار فصل اراک، بازار تاریخی اراک، تالاب و کویر میقان و... از جمله مناطق نمونه گردشگری در سطح استان بوده و در ایام نوروز آماده پذیرایی مسافران هستند.

وی افزود: همچنین روستاهای هزاوه و انجدان در شهرستان اراک و وفس در شهرستان کمیجان از روستاهای هدف گردشگری استان مرکزی با سبقه فرهنگی و تاریخی و ویژگی های معماری خاص و مسجد جامع و آثار تاریخی ساوه، دستکن ها و سنگ نگاره های خمین، غار سفیدخانی و چشمه چپقلی اراک و محوطه تاریخی خورهه در محلات، از دیگر جاذبه های توریستی استان مرکزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه