English

بازرس ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور:

اصفهان در ارائه خدمات الکترونیک به گردشگران نوروزی می تواند در کشور الگو شود

بازرس ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اصفهان در ارائه خدمات الکترونیک به گردشگران نوروزی می تواند الگوی مناسبی برای سراسر کشور باشد.

اصفهان در ارائه خدمات الکترونیک به گردشگران نوروزی می تواند در کشور الگو شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، دهقان در حاشیه بازدید از ستادهای اجرائی هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان افزود: مسئولان و اعضای ستاد سفر استان اصفهان امسال موفق شدند مطابق با شعار سازمان میراث فرهنگی، نوروزی ویژه و متفاوت را برای گردشگران نوروزی فراهم آورند.

وی اظهار کرد: یکی از نقاط قوت ستاد خدمات سفر استان اصفهان، اطلاع رسانی از روش های متنوع به گردشگران بود، بگونه ای که در ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری اطلاع رسانی به گردشگران به شیوه های متنوعی انجام می شد .

بازرس ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، امسال در راستای ارائه خدمات متفاوت به گردشگران، نرم افزاری الکترونیکی را طراحی کرده که در تمامی ابعاد، در 107شهرستان به میلیون ها گردشگر نوروزی که استان اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به ویژگی های این نرم افزارگفت: اطلاع رسانی درباره صدها اثر تاریخی و گردشگری ، تمامی اقامتگاه های استان، راهنمای راه ها و خیابان ها و همچنین سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات گردشگران از جمله ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار است.

دهقان افزود: با این وصف استان اصفهان پیشرو در امر خدمات الکترونیک به گردشگران است.

وی همچنین در حاشیه اختتامیه مراسم ورزش چوگان در میدان امام اصفهان افزود: بدون شک احیاء ورزش چوگان نقش مهمی در استمرار بقای فرهنگی ایرانیان ایفا می کند.

دهقان با اشاره به ارسال پرونده ثبت جهانی این میراث ناملموس ایرانی به یونسکو تاکید کرد: معتقدیم حضور گسترده مردم و گردشگران در نوروزگاه اصفهان و دیدن این ورزش تاریخی نشان می دهد که مردم و بویژه گردشگران ، اصلی ترین حامیان رونق مجدد ورزش چوگان هستند.

استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

استان اصفهان همچنین دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه