English

امام جمعه موقت اصفهان:

امامزادگان مراکز تجمع آزاد مردمی هستند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه مرکز فرهنگ سازی و تربیتی هستند.

امامزادگان مراکز تجمع آزاد مردمی هستند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر اظهار داشت: امامزادگان مراکز تجمع آزاد مردمی هستند و مردم با عشق و علاقه ای که به این فرزندان اهل بیت(ع) دارند به زیارت جوار بقاع متبرکه می روند.

وی افزود: یکی از مهم ترین نقشی که امامزادگان و بقاع متبرکه دارند فرهنگ سازی و نقش تربیتی است که خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه از این گنجینه های معنوی در راستای ترویج زندگی به سبک اسلامی استفاده کرده و برنامه هایی همچون آرامش بهاری را در جوار این اماکن متبرکه اجرا کرده است که این امر موجب شده تا نقش فرهنگ سازی و تربیتی این مراکز مقدس نیز بیش از پیش بشود.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: استفاده از نقش و جایگاه امامزادگان در ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی بسیار فعالیت ارزنده ای است که سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای این امر موفق بوده لذا همچنان این فعالیت باید مستمر و با جدیت بیشتر دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر گفت: همواره امامزادگان و بقاع متبرکه در طول تاریخ پیام رسان فرهنگی بوده و هستند و اجرای برنامه های فرهنگی در جوار این بقاع متبرکه بسیار مفید و سازنده است.

وی در ادامه به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری(دامت برکات) به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید اشاره کرد و خاطر نشان شد: همچنین امامزادگان و بقاع متبرکه در ایجاد ساختار اقتصادی و اخلاقی خانواده ها نیز تاثیرگذار هستند و اداره اوقاف نیز باید از این ظرفیت در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده نمایند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ایجاد نمایشگاه ها و همچنین بازارهای محلی در تقویت اقتصاد محلی و همچنین خانواده ها بسیار تاثیرگذار است و سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند با استفاده از این پتانسیل در تبدیل شده بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی بیش از پیش استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در ادامه به اقدامات انجام شده در سال های اخیر در بقاع متبرکه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت های امامزادگان وبقاع متبرکه در سال های اخیر در سطح استان اصفهان از جمله فعالیت های بزرگ اداره اوقاف محسوب می شود که نتیجه مدیریت جهادی و استفاده از مدیران انقلابی و ولایی است که در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان مشغول به خدمت هستند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه