English

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی در جامعه است

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی است و لازم است هر سال بر غنای کیفی آن افزوده شود.

طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اجرای این طرح با محوریت بقاع متبرکه در قم و حضور مبلغان روحانی در غرفه‌های مختلف خیمه‌های معرفت مرتبط با این طرح اظهار کرد: طرح آرامش بهاری ایده بسیار خوبی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی از جمله بقاع متبرکه استفاده و در راستای بصیرت‌افزایی به اقشار گوناگون تلاش کرد زیرا جامعه با القائات و شبهه‌افکنی‌های فراوان از سوی بیگانگان روبروست.

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر اوحدی با بیان اینکه چه بهتر که از فرصت تعطیلات نوروزی و با محوریت بقاع متبرکه برای اجرای طرحی فرهنگی استفاده شود گفت: در این روزها بسیاری از مردم در بقاع متبرکه حضور می‌یابند و فرهنگ‌سازی دینی با استفاده از این ظرفیت اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی توسط روحانیون متخصص و کارشناس در خیمه‌های معرفت، بر اهمیت طرح آرامش بهاری افزوده است.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: روحانیون و کارشناسان دینی حاضر در خیمه‌های معرفت باید دوره‌های لازم را گذرانده و تجربه خوبی در تفهیم مطالب به مخاطبان داشته باشند ضمن اینکه لازم است به چالش‌های فرهنگی و اعتقادی موجود آگاه باشند و مطابق با سطح فکری مخاطبان با آنها به گفت‌وگو بنشینند.

وی افزود: خیمه‌های معرفت باید به گونه‌ای اداره شوند که تاثیرگذاری آنها تا مدت‌ها بر روی مخاطبان دیده شود و برای این منظور، افزودن بر جذابیت‌های معرفتی برنامه‌ها همراه با شیوه‌های جذاب و نوین و عمق‌بخشی به مطالب ارائه شده مثمر ثمر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی