English

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان:

۱۸هزارو۲۸۳ نفر در انتخابات شوراهای سیستان وبلوچستان ثبت‌نام کردند

زاهدان - رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: 18هزار و 283 نفر با مراجعه به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این استان داوطلب عضویت در شوراها شدند.

۱۸هزارو283 نفر در انتخابات شوراهای سیستان وبلوچستان ثبت‌نام کردند

علی اصغر جمشید نژاد در گفت و گو با خبرگزاری موج، اظهار داشت: از مجموع داوطلبان، 16 هزارو 886 نفر از داوطلبان را مردان و هزارو 397 نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: از مجموع هزار و 308 نفر داوطلب تصدی کرسی شوراها در حوزه شهری هزار و 173 نفر را مردان و 135 نفر از بانوان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: همچنین در حوزه روستایی از 16 هزار و 975 نفر داوطلب ثبت نام کننده، 15 هزارو 713 نفر را مردان و هزارو 262 نفر را زنان شامل می شوند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار ثبت نام کننده ها به ترتیب مربوط به شهرستان های خاش با دو هزارو 417 نفر، چابهار با هزار و 944 نفر ، سرباز با هزار و 554 نفر، زاهدان با هزارو 380 نفر، نیکشهر با هزارو 222 نفر و سراوان با هزارو 80 نفر بوده است.

وی با اشاره به رشد 116 درصدی ثبت نام بانوان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان و بلوچستان گفت: هزارو 397 نفر داوطلب زن در انتخابات شوراها در استان ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل با 646 نفر داوطلب ، 116 درصد افزایش دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بشترین تعداد بانوان ثبت نام کننده به ترتیب مربوط به شهرستان های خاش با 497 نفر داوطلب، زاهدان با 109 نفر و دلگان با 104 نفر است و کمترین تعداد ثبت نامی بانوان مربوط به کنارک با هفت نفر داوطلب عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی اعلام کرد: از مجموع آمار داوطلبان ، ۹۲/۳۶درصد را داوطلبان مرد و ۷/۶۴ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود: ۷۱/۷درصد از داوطلبان تحصیلات خواندن و نوشتن ، ۱۰/۵ درصد دیپلم، ۴/۵ درصد فوق دیپلم، ۱۰/۳ درصد کارشناسی، ۲/۳ درصد ارشد، چهاردهم درصد حوزوی و یک دهم درصد نیز مدرک دکترا دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه