English

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

ثبت بیش از ۷۸ میلیون تردد خودرو در جاده های اصفهان/ واژگونی عامل بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی

جانشین فرمانده انتظامی استان از ثبت بیش از 78 میلیون تردد خودرو در سطح جاده های استان در نیمه اول نوروز امسال خبرداد و گفت: بیش از 50 درصد حوادث رانندگی رخ داده در نیمه اول نوروز مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

ثبت بیش از 78 میلیون تردد خودرو در جاده های اصفهان/ واژگونی عامل بیش از 50 درصد حوادث رانندگی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، سرهنگ حسین زاده اظهار داشت: براساس آمارهای به دست آمده از 25 اسفند 95 تا پنجم فروردین 96 بیش از 78 میلیون تردد خودرو در سطح جاده های استان به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

این مقام انتظامی بیشترین حجم تردد ها را مربوط به محورهای اصفهان _ تهران، جاده قدیم و جدید کاشان _ قم و همچنین محور اصفهان _ شیراز عنوان کرد.

وی در خصوص بررسی وضعیت تصادفات جاده ای استان درنیمه اول نوروز امسال نسبت به سال قبل نیز گفت: آمار تصادفات فوتی و جرحی در نیمه اول نوروز امسال با مدت مشابه سال قبل تقریباً برابر بوده و بیشترین علت تصادفات نیز مربوط به خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیش از 50 درصد حوادث رانندگی در جاده های استان تا کنون در اثر  خروج خودرو از جاده و واژگونی آن بوده اظهار داشت: این واژگونی ها یا نتیجه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز، یا عدم توجه به جلو و برخورد با شی ثابت و یا خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.

وی به لغزنده بودن جاده ها در روزهای بارانی به عنوان یکی دیگر از علت های وقوع حوادث یاد کرد و گفت: بارش باران و لغزنده شدن جاده ها در روزهای اول نوروز امسال نیز مزید بر علت شد و عدم رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودروی جلویی در هنگام رانندگی باعث حوادث ناگواری را به وجود آورد و تعدادی از هموطنان در این حوادث جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول بیشترین ساعات بروز حوادث رانندگی در جاده های استان را بین 16 تا 18 عصرو بعد از آن بین 10 صبح تا 12 ظهر عنوان کرد و گفت: این موضوع نشان می دهد که در این ساعات بیشتر رانندگان دچار خستگی و خواب آلودگی بوده و نیازمند استراحت هستند که توصیه می کنیم رانندگان حتماً قبل از سفر استراحت کافی داشته باشند و در طول سفر نیز هر دو ساعت یک بار 15 دقیقه استراحت نمایند و با آرامش و حوصله کافی به رانندگی بپردازند.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه ماموران پلیس راه استان از 25 اسفند ماه 95 با اجرای طرح نوروزی در آماده باش کامل به سر می برند اظهار داشت: در این زمینه 98 محور در سطح استان زیر پوشش کامل ماموران پلیس راه بوده و این نیروها مبنای کار خود را بر برخورد جدی و قاطعانه با تخلفات حادثه ساز قرار داده اند.

وی از افزایش 16 درصدی اعمال قانون و 17 درصدی توقیف خودرو در نیمه اول نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بیشترین تخلفاتی که با آن برخورد شده شامل سرعت غیر مجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ ، نداشتن معاینه فنی و نقص فنی در سیستم خودرو بوده است.

این مقام انتظامی گفت: به رانندگان گرامی توصیه می کنیم با سرعت مجاز و احتیاط بیشتر رانندگی کرده، نسبت به رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از تخلفات اقدام نمایند، از هرگونه شتاب و عجله خودداری کنند و برای رانندگی خود مدیریت زمان داشته باشند و سفر های خود را به روزهای پایانی نیاندازند.

سرهنگ حسین زاده خاطر نشان کرد: باتوجه به احتمال بارندگی در روزهای آینده توصیه می کنیم رانندگان حتماً طی تماس با شماره تلفن های 02188255555 و 141 اداره راه و ترابری و 120 پلیس راهور ناجا از وضعیت راه ها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه مشکل در سطح جاده ها با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی