English

دبیر کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین قم:

روزانه ۴۰ هزار مسافر نوروزی در قم اسکان می‌یابند

قم - دبیر کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین خدمات سفر استان قم گفت: ظرفیت اسکان 40 هزار مسافر در قم فراهم است که همین تعداد اسکان داده می‌شوند.

روزانه 40 هزار مسافر نوروزی در قم اسکان می‌یابند

ذبیح الله عبداللهی در گفتگو با خبرگزاری موج با اعلام اینکه در چند روز اول تعطیلات نوروزی، 150 هزار و 500 نفر در استان قم اسکان یافته‌اند گفت: سهم اول فروردین ماه 96 از این تعداد، 38 هزار و 547 نفر است که از این تعداد، 10 هزار و 575 نفر در مکان‌های اقامتی، 16 هزار و 331 نفر در مدارس، 4 هزار و 727 نفر در سایر ارگان‌ها، 6 هزار و 824 نفر در چادرها و پارک‌ها اسکان یافته‌اند.

وی از امامزدگان و سالن‌های ورزشی و نمایشگاه بین‌المللی استان به عنوان مکان‌های اسکان یاد کرد و افزود: ظرفیت مکان‌های اقامتی شهر قم 10 هزار تخت است که با احتساب بکارگیری ظرفیت‌های دیگر، امکان اسکان 40 هزار نفر فراهم می‌شود و همین تعداد روزانه در قم اسکان داده می‌شوند و این یعنی ما همین تعداد کسری تخت اقامتی در قم داریم.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری قم با بیان اینکه تنها 4 هزار و 537 خانوار که 24 هزار و 496 نفر در روز می‌شود در کلاس‌های مدارس اسکان داده می‌شوند گفت: از هر خانوار بسته به امکانات تدارک دیده شده و محل اسکان در مدارس، مبلغی بین 40 تا 50 هزار تومان دریافت می‌شود که همین عدد برای بقاع متبرکه و زائرسراهای دیگر نیز دریافت می‌شود.

وی از تدارک حضور 250 خانوار به تعداد هزار و 200 نفر در محل نمایشگاه بین‌المللی اشاره کرد و افزود: امکاناتی از قبیل چادر، تلویزیون، وسایل استراحت، خوراک اولیه، پارکینگ و... در این محل تدارک دیده شد که به ازای هر خانوار مبلغی بین 10 تا 15 هزار تومان دریافت می‌شود.

عبداللهی به ظرفیت تدارک دیده شده در مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و با توضیح اینکه در محل شبستان مسجد مقدس جمکران تعداد 4 هزار نفر به صورت رایگان اسکان داده می‌شوند اظهار داشت: در زائرسرای نیمه شعبان نیز با دریافت مبلغی، امکان اسکان 700 نفر وجود دارد که این کار به خوبی صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه