English

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان :

بیش از ۸۷ هزار گردشگر نوروزی از باغ فین کاشان دیدن کردند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: 87 هزار و 535 نفر گردشگر در هفته نخست تعطیلات نوروز از مجموعه تاریخی و باغ موزه فین کاشان دیدن کردند.

بیش از 87 هزار گردشگر نوروزی از باغ فین کاشان دیدن کردند

به گزارش خبر گزاری موج از اصفهان، جاوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و 235 نفر از این گردشگران خارجی و بقیه گردشگر ایرانی بوده اند.

وی افزود: در مجموع از 28 اسفند 95 تا پایان روز چهار فروردین امسال 147 هزار و 235 نفر گردشگر از بناهای تاریخی شهر کاشان دیدن کرده اند.

به گفته وی باغ فین، خانه های تاریخی بروجردی ها، طباطبایی ها، عباسیان و تپه های هفت هزار ساله سیلک به ترتیب پربازدید کننده ترین مکان های گردشگری کاشان بوده اند.

وی هم چنین یادآور شد: در این مدت 62 هزار و 701 ، 3 هزار و 433 و دو هزار و 992 نفر گردشگر نیز به ترتیب از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی گردشگری شهرهای نیاسر، قمصر و برزک از توابع شهرستان کاشان دیدن کرده اند.

باغ تاریخی فین کاشان با مساحت 23 هزار و 700 مترمربع یکی از زیباترین و معروف ترین باغ های ایرانی به شمار می رود که از آن به عنوان نمونه کامل باغ سازی ایرانی یاد می کنند و جزو 9 باغ ایرانی است که خرداد سال 90 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

تاکنون در شهرستان کاشان بیش از 1500 اثر تاریخی ارزشمند شناسایی شده که حدود 400 اثر آن درفهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

افزون بر یک میلیون و 300 هزار نفر گردشگر سال گذشته از آثار تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه