English

خانه مشروطیت با کافه کتاب از میهمانان نوروزی پذیرایی می کند

خانه مشروطیت اصفهان تا پایان تعطیلات نوروزی با برپایی کافه کتاب پذیرای مهمانان نوروزی است.

خانه مشروطیت با کافه کتاب از میهمانان نوروزی پذیرایی می کند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان  ، به نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان، میهمانان نوروزی می توانند در ایام نوروز از ساعت 9 صبح الی 19 از خانه تاریخی مشروطیت که کانون نیم قرن بیداری در عهد قاجار و پهلوی به محوریت مجاهد شهید حاج آقانورالله نجفی اصفهانی بوده است، بازدید کنند.

برپایی کافه کتاب و محصولات فرهنگی خانه بیداری اسلامی، غرفه ویژه کودکان و معرفی تاریخ و معماری توسط کارشناسان این مجموعه تاریخی بخشی از برنامه های ویژه در نوروز 96 است. خانه مشروطیت گذشته از اینکه محلی برای تجمع و همفکری مردم برای مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بوده، از حیث جاذبه های معماری اسلامی-ایرانی نیز چشم نواز است. این بنای تاریخی که از دو شاه‌نشین در جبهه شمالی و جنوبی و دوازده اتاق تشکیل شده، محل زندگی حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی، رهبر مشروطیت اصفهان بوده که امروزه به محلی برای مرور تاریخ تبدیل شده است.

خانه مشروطیت اصفهان از جمله مکان هایی است که خاطره های بسیاری در دل خود دارد و امروز با وجود گذشت بیش از یکصد سال از انقلاب مشروطیت، همچنان نقش خود را در جریان بیداری اسلامی و آزادیخواهی حفظ کرده است.

این خانه همسن انقلاب مشروطیت است و یکی از جاذبه های تاریخی و مذهبی شهر اصفهان محسوب می شود.

یکصد سال پیش علما، آزادیخواهان، مردم، روشنفکران و رجال سیاسی فرهنگی اصفهان و بختیاری در خانه مشروطیت اصفهان گردهم می‌آمدند تا درباره اوضاع سیاسی و اعتقادی مشورت کنند.

خانه مشروطیت اصفهان کانون نیم قرن بیداری اسلامی است و با چاپ کتاب هایی با عناوین مختلف و برگزاری جلسات هم اندیشی برای هوشیاری جوانان و بیداری اسلامی تلاش می کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه