English

ضعف بزرگ امروز کشور عدم برنامه‌ریزی برای اشتغال جوانان است

ائمه جمعه مناطق کاشان و آران و بیدگل تاکید کردند که ضعف بزرگ امروز کشور عدم برنامه‌ریزی برای اشتغال جوانان است.

ضعف بزرگ امروز کشور عدم برنامه‌ریزی برای اشتغال جوانان است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام علی روحانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل ضمن اشاره به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد بیکاری در جامعه و بخصوص بین تحصیل کرده ها است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل با بیان اینکه امروز تمام جوانان خواستار ادامه تحصیل هستند، افزود: ضعف بزرگ امروز این است که برای اشتغال برنامه‌ریزی نکرده‌اند و دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن و دارا بودن معلومات، هیچ کاری بلد نیستند.

وی تصریح کرد: مراکز کارآفرینی باید تقویت شود و برنامه‌ریزی کنند تا رشته‌های مورد نیاز کشور شناسایی شود و در آن رشته دانشجو بگیرند و نه در رشته‌هایی که هیچگونه نیازی به آن‌ها نیست.

روحانی علم را فضیلت دانست و ابراز داشت: دولت باید برنامه ریزی جدی در این رابطه داشته باشد و ما مردم نیز مسئولیت‌هایی در این قبال داریم و در راستای پیشرفت در این زمینه باید به وظایف خود آگاه باشیم.

امام جمعه موقت آران و بیدگل خاطرنشان کرد: مردم باید به سمت صنایع داخلی بروند تا تولیدکنندگان داخلی فعال شوند و درنتیجه اشتغال ایجاد می شود؛ در غیراینصورت با استفاده از اجناس خارجی، کارگاه‌های تولید داخلی متوقف و مردم بیکار می‌شوند.

وی با بیان اینکه تولیدات داخلی باید کیفیت بیشتری پیدا کنند گفت: تولیدات داخلی نباید به نحوی باشد که سریع از بین برود و به هرحال ما مردم اگر بخواهیم روی پای خود بایستیم و دشمنان نتوانند روی ما تاثیر بگذارند، باید به این نکته مهم پیام رهبری در رابطه با نامگذاری امسال دقت ویژه‌ای کنیم.

روحانی با بیان اینکه در این سال‌ها با حضور در انتخابات انقلاب خود را پشتیبانی کرده ایم ابرازداشت: دشمنان کاری می‌کنند تا حضور مردم در انتخابات کمرنگ شود و ما نیز وظیفه داریم در انتخابات حضور جدی داشته باشیم و مهم حضور اکثریت مردم است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل افزود: باید از صاحب نظران سوال کنیم تا به چه کسی رای دهیم تا دلسوزانه کار کند و بدانیم که در قبال رای خود مسئول هستیم و توجه به این نکته لازم و ضروری است.

وی دنیای فعلی را برای مسلمانان خطرناک دانست و اظهارداشت: نعمتی بالاتر از وحدت بین مسلمانان وجود ندارد و ما تحت هیچ عنوان راضی نیستیم حرکت تروریستی در انگلستان و آمریکا اتفاق بیافتد و این کار را محکوم می کنیم.

روحانی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس سلاح‌های پیشرفته را در اختیار سعودی و تروریست‌ها قرار می‌دهد و آن‌ها ملت مسلمان را می‌کشند و آخر دامن خودشان را نیز می‌گیرد.

وی مطرح کرد: تنها چیزی که مسلمانان را می‌تواند حفظ کند و قدرت اسلامی را در آن‌ها به وجود بیاورد، وحدت کلمه، پایبندی به اسلام و فرامین آن است و در صورت تفرقه بین مسلمانان دشمن این اختلاف را جشن می‌گیرد.

انتخابات مایه عزت نظام جمهوری اسلامی ایران است

آیت الله حسن مفرح زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد آران و بیدگل با بیان اینکه تقوای الهی انسان را حفظ و آگاه می‌کند، اظهار داشت: مومن با نور خدا می‌بیند و به‌واسطه تقوا و پرهیزکاری است که انسان‌های شکیبا نجات پیدا می‌کنند و همچنین سعادت دنیا و آخرت با تقوا امکان پذیر است.

امام جمعه ابوزیدآباد آران و بیدگل ضمن اشاره به افتخارات ملت ایران افزود: در سال 95 ملت ایران از دو جهت خوش درخشید و آن پایبندی به انقلاب و نظام و پایبندی به مسائل دینی و ایمانی بود.

وی بنا به فرموده رهبری اولویت کشور را اقتصاد دانست و مطرح کرد: اولویت دشمن نیز مسئله ی اقتصاد است و هدف دشمن اینست که بتواند با فشار اقتصادی ملت ایران را نسبت به نظام اسلامی دلسرد کند و بین ملت ایران و نظام اسلامی فاصله بیاندازد.

مفرح زاده خاطرنشان کرد: خدماتی که نظام اسلامی به ملت ایران کرده است، یک خدمت برجسته و موجب افتخار است و ضعف‌هایی نیز وجود دارد که مربوط به نظام نیست بلکه مربوط به مدیریت‌ها است.

امام جمعه ابوزیدآباد ادامه داد: نیاز ما اقتصاد قوی، تولید قوی و مدیریت قوی است و آنچه امروز برای ما مشهود است یکی مسئله بیکاری و یکی مسئله رکود و کمبود تولید در داخل کشور است.

مفرح زاده ابرازداشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، ما در تولید مشکلی از لحاظ امکانات نداریم و الزامات و وظایفی نیز هست که همه باید به عهده بگیرند و یکی از آن ها مدیریت کارآمد و متدین و متعهد است.

وی اظهارکرد: مردم بدانند که کارها تنها به عهده مسئولان نیست، بلکه به عهده ی مردم نیز است و مصرف کننده ایرانی برای چیزهایی که در داخل تولید می شود ارجحیت قائل باشد و دنبال جنس و نام خارجی نرود.

امام جمعه ابوزیدآباد ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب کالاهایی که در داخل تولید می شود، وارداتشان باید حرام شرعی شناخته شود و قاچاق کالا نیز بسیار اهمیت دارد و جلو آن باید گرفته شود.

وی گفت: ما به برکت انتخابات به دنیا فخر می‌فروشیم و یکی از عزت‌های کشور، همین انتخابات است و این مهم نشان می‌دهد که نظام ما مردمی است و آنچه در درجه اول مهم است شرکت در انتخابات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه