English

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س):

بی توجهی به آسیب های فضای مجازی، نهاد خانواده را به مخاطره می اندازد

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: بی شک کم توجهی و بی توجهی به آسیب های فضای مجازی، باعث به مخاطره افتادن سلامت و هویت نهاد خانواده می شود.

بی توجهی به آسیب های فضای مجازی، نهاد خانواده را به مخاطره می اندازد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این که شبکه های اجتماعی تاثیرگذاری بسیاری بر روی افراد و به خصوص خانواده های ایرانی دارند، اظهار داشت: امروزه فضای مجازی به خصوص همین شبکه های اجتماعی تلفن همراه، به یک بستر و ظرفیت مهم فرهنگی و اجتماعی بدل شده که هم می تواند منشأ تحولات و آثار مطلوب باشد و هم این که عوارض و آسیب های خطرناکی را باعث گردد.

وی افزود: در شرایطی که فضای مجازی روز به روز دامنه نفوذ و تاثیرگذاری اش بیشتر می شود، دغدغه ای جدی برای افراد جامعه به خصوص خانواده ها است که به راستی در برابر آسیب ها و آفت های فضای مجازی چه باید کرد؟!

خانم معصومه ظهیری همچنین با تاکید بر این که مهم ترین مساله در این میان شناخت درست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است ، گفت: تا زمانی که این درک و شناخت وجود نداشته باشد نمی توان راه حل درستی را شناسایی و به کار گرفت تا بلکه از این طریق آسیب ها و عوارض کمتری از حضور در فضای مجازی نصیب افراد و مخاطبان آن شود.

وی با اشاره به این که ورود آگاهانه و کم آسیب در این خصوص نیازمند آموزش و اطلاع رسانی در کنار فرهنگ سازی مناسب و هوشمندانه است، خاطرنشان کرد: امروزه با ورود تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی و توسعه روزافزون آن، نهاد خانواده ایرانی با مسائل و مشکلات عدیده ای مواجه شده که نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت.

*خودکنترلی خانواده ها در استفاده از فضای مجازی

خانم ظهیری ادامه داد: بعد از آموزش ، مساله کنترل و نظارت اهمیت پیدا می کندکه در این خصوص توصیه این است نباید به راحتی همه ابزارهای رسانه ای در اختیار همه افراد قرار گیرد، بلکه خود خانواده ها و فرد باید خودکنترلی داشته باشند و گرنه نمی توان به آسانی جلوی عوارض و آسیب های شبکه های اجتماعی و فناوری های نوین را گرفت.

وی گفت: متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می شود برخی والدین به بهانه این که باید فرزندانشان با دنیای روز و فناوری های نوین آشنا شوند، اساساً نظارت و کنترلی بر فرزندان خود ندارند، یا بسیار ضعیف دارند که این مساله هم مربوط به شبکه های اجتماعی می شود و هم بازی های رایانه ای و دیگر مسایل.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در این که این تصور و نگاه غلط است هیچ شکی وجود ندارد، چرا که نتیجه اش می شود بروز و ظهور آسیب هایی که به فرزندان و خانواده ها وارد می شود و خدای ناکرده در صورت تداوم و توسعه این آفت ها ، کار به جاهای خطرناک تر هم می کشد و چه بسا باعث فروپاشی خانواده در مراتب بعدی گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی