English

در سفر دوم رییس جمهوری به کردستان انجام می شود؛

بهره برداری از دو کارخانه تولید کنسانتره آهن در کردستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: کارخانه های تولید کنسانتره آهن کیمیا معادن سپاهان وصبا نور در بیجار در سفر رییس جمهور به استان به بهره برداری می رسند.

بهره برداری از دو کارخانه تولید کنسانتره آهن در کردستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان، محمد دره وزمی گفت: درجریان تصمیمات قاطع دولت تدبیر وامید درکردستان برای جلوگیری از خام فروشی و نیز فرآوری مواد معدنی با هدف تولید، اشتغال و ازرش افزوده بیشتر دراستان، کارخانه تولید کنسانتره آهن سراب بیجار کردستان آماده بهره برداری شد و قرار است در سفر رییس جمهور به کردستان و در روزهای آتی آغاز به کارکند.

وی ظرفیت اسمی این کارخانه را 300 هزارتن کنسانتره آهن درسال ذکر کردو اظهارداشت: با آغاز به کاراین کارخانه، در نخستین روزهای سال 96 زمینه اشتغال 93 نفر از شهروندان منطقه فراهم می شود.

وی ادامه داد:این کارخانه درمحل معدن، درسراب بیجار و در 20 هزار متر مربع احداث شده و برای احداث آن 220 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از افتتاح کارخانه تولید کنسانتره آهن صبا نور هم در سفر رییس جمهور به استان خبرداد و بیان کرد:ظرفیت اسمی این کارخانه 675 هزارتن کنسانتره آهن درسال است که با آغاز به کاراین کارخانه در نخستین روزهای سال 96 زمینه اشتغال 90 نفر از شهروندان منطقه فراهم می شود.

دره وزمی عنوان کرد: این کارخانه درمحل معدن، درشهرک بیجار و در 150 هزار متر مربع احداث شده و برای احداث آن 581 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

گفتنی است، پیش بینی شده درسفر دکتر روحانی به کردستان پنج پروژه بزرگ اقتصادی به ارزش 2 هزار و 128 میلیارد تومان به طور همزمان افتتاح و برای یک هزار 884 نفر درکردستان بصورت مستقیم شغل ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه