English

اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور

یک فعال فرهنگی و استاد دانشگاه در نوشهر و چالوس رویکرد دکترین اقتصاد مقاومتی را تنها راه‌حل برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور دانست و گفت: این رویکرد راهکارهای اجرایی برای رفع بیکاری، گرانی، نابرابری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را بیان کرده و ضرورت دارد اندیشمندان این حوزه برای ایجاد وضعیت مطلوب بیش از پیش تلاش کنند.

اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور

به گزارش خبرگزاری موج،روح‌الله کشاورز ، با تبریک فرارسیدن سال نو ایران اسلامی و طبیعت بهاری به‌محضر مقام معظم رهبری و مردم خون‌گرم و همیشه در صحنه ایران اسلامی اظهار کرد: امام خامنه‌ای در تحویل سال ۹۶ نقشه راه سال را در شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، را بازخوانی کردند.

وی با بیان اینکه با نگاهی به اسامی شعارهای سال قبل در می‌یابیم که هریک از این گزاره‌ها به فراخور وضعیت کشور نقش مهمی داشته است، تصریح کرد:  با توجه به اینکه دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی همچنان پا برجا بوده و به نوعی هم‌دردی با مردم است و معظم‌له نیز در پیام نوروز ۹۶ آن را در شعار سال به‌وضوح بیشتر با دو زیر مجموعه مهم تبیین فرمودند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه دغدغه اقتصادی امروزه مشهودترین حوزه در کشور است، افزود: گویی کارکرد اداری مسؤولان راه به‌جایی نبرده و فاصله بین آنچه هست و آنچه باید باشد بسیار زیاد است.

وی خاطر‌نشان کرد: کم کردن این فاصله با دو فاکتور مهم یعنی تولید که آن هم تولید ملی است و اشتغال که آن هم مربوط به به‌کارگیری قشر پر انرژی جوانان این مرز و بوم است.

کشاورز با تأکید بر اینکه قالب شعار باید مشخص شود، افزود: در عرصه اقتصاد مقاومتی توجه به بنگاه‌های تولیدی اعم از کلان و خرد و حتی بنگاه‌های زودبازده موجود مبتنی بر تولید ملی امری‌ است که موجب می‌شود تا جوانان که قشر حساس ایران اسلامی هستند مشغول به‌کار شوند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در تبیین مختصر شعار سال ۹۶ قید "همه ما مسؤولیم و باید در نزد خداوند متعال  و هم نزد ملت پاسخگو باشیم" را برای چندمین بار در برخورد با مسؤولان و امر به معروف بیان کردند، گفت: با دقت در این جملات باید به عمق مسائلی مانند ساده‌زیستی مسؤولان تا این قضیه حقوق‌های نجومی و... پی برد.

این فعال فرهنگی با تأکید بر اینکه مسائلی مانند تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها و روشن نشدن وضعیت برجام و نبود شغل و واردات قاچاق و... تلخ‌کامی‌هایی برای مردم به‌وجود آورد، اظهار کرد: شاید مهم‌ترین آن آسیب‌های اجتماعی باشد و چه بسا آمار طلاق در این چند سال اخیر زنگ خطر کانون گرم خانواده را به‌صدا درآورد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران به‌عنوان مهم‌ترین هدف تحریم‌های غرب قرار گرفته است، بیان کرد: این مسأله به اندازه‌ای مهم بود که غربی‌ها با بی‌رحمی تمام و گرا دادن برخی وطن‌فروشان داخلی و چه بسا تغییر ماهیت فرهنگ ایران اسلامی با جعل مفاهیمی گفتمانی توسط برخی ریزش‌ها که قصد داشتند و دارند مسیر حرکت به‌ جلو را منحرف سازند که با بصیرت مردم عزیز به‌شکست منجرشد.

کشاورز با تأکید بر اینکه اهتمام بیشتر در بخش اقتصاد مقاومتی به‌عنوان پارادایم کلی و رفع معضلات آن نیازمند تحرک گسترده‌ای در تمامی بخش‌های کشور است، اظهار کرد: این امر فقط با تولید ملی و اشتغال جوانان جامه عمل به‌خود می‌گیرد و این مهم در انتخابات امسال یک شاخص خواهد بود.

استاد دانشگاه در شهرستان‌های نوشهر و چالوس با تأکید بر اینکه دولت آینده با هر طرز فکر جناحی، اگر ‌برنامه‌ای نداشته باشد باخته است، تصریح  کرد: مجلس‌نشینان هم باید براساس این رهنمود چشم‌انداز مصوبات خود را رنگ و بوی تولید و اشتغال بدهند.

وی رویکرد دکترین اقتصاد مقاومتی را تنها راه‌حل برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور دانست و گفت: این رویکرد راهکارهای اجرایی برای رفع بیکاری، گرانی، نابرابری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را بیان کرده و ضرورت دارد اندیشمندان این حوزه برای ایجاد وضعیت مطلوب بیش از پیش تلاش کنند.

کشاورز در پایان گفت: همه مسؤولان مبتنی بر ساده‌زیستی در سال جدید براساس غیرت ایرانی اسلامی آستین‌ها را بالا زده و برای جوانان کشور خود که مانند آنان در جهان وجود ندارد گام‌های مهمی بردارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه