English

ورود ۵ دستگاه اتوبوس یورو ۴ به ناوگان حمل و نقل عمومی قم

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس یورو ۴ با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شهرداری قم گفت: پنج دستگاه از اتوبوس های خریداری شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی قم شد

ورود ۵ دستگاه اتوبوس یورو ۴ به ناوگان حمل و نقل عمومی قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم عمر ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم را ۹ سال اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی قم، شهرداری با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اقدام به خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس یورو ۴ کرده که تمام این اتوبوس ها تا اردیبهشت ماه ۹۶ وارد ناوگان حمل و نقل عمومی قم خواهند شد.

وی ویژگی این اتوبوس ها را آلایندگی بسیار پایین دانست و گفت: این اتوبوس ها به روز ترین اتوبوس های دنیا و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا در خصوص آلایندگی هوا است و سازگار با شرایط آب و هوایی قم هستند.

حسین مومنی موحد ادامه داد: هم اکنون ۹۵ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم شامل ۲۵۸ اتوبوس و ۱۳۰ مینی بوس متعلق به بخش خصوصی است و تنها ۵۰ دستگاه متعلق به شهرداری است که با اضافه شدن ۴۰ اتوبوس خریداری شده سهم شهرداری قم در ناوگان حمل و نقل عمومی به ۳۵ درصد افزایش می یابد.

وی از آمادگی شهرداری برای واگذاری این اتوبوس ها به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته ۵.۸۲ درصد قیمت اتوبوس ها توسط دولت به صورت یارانه به شهرداری ها پرداخت می شده و این یارانه در سالهای گذشته قطع شده است به دلیل هزینه سنگین اتوبوس ها احتمال اینکه بخش خصوصی توان خرید آنها را داشته باشد بسیار بعید است.

مدیر عمل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: اتوبوس های خریداری شده پس از بررسی های کمیته خطوط در خط هایی که دارای بیشترین مشکل هستیم به کارگیری خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه