English

مسئول کمیته ایمنی و حوداث ستاد هماهنگی سفر اصفهان:

دیروز ۱۶ حریق و ۲۳ حادثه در اصفهان رخ داد

مسئول کمیته ایمنی و حوداث ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان گفت: در روز گذشته 16 حریق و 23 حادثه در شهر اصفهان رخ داده است.

دیروز 16 حریق و 23 حادثه در اصفهان رخ داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی‌ سفر شهر اصفهان، بهزاد بزرگزاد با اشاره به اینکه کمیته ایمنی باید در برابر کلیه حوادث آماده باشد، گفت: نیروهای امداد رسان آتش نشانی در ایام نوروز در آماده باش کامل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ماموران آتش نشانی در ایام نوروز تامین ایمنی شهر و شهروندان اصفهانی و همچنین مسافران را بر عهده دارند، اضافه کرد: در روز گذشته 16 حریق و 23 حادثه در شهر اصفهان رخ داده است.

مسئول کمیته ایمنی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه باغ فدک یکی از مکان هایی است که باید به طور ویژ مورد مراقبت قرار گیرد، گفت: در باغ فدک، نیروهای سازمان آتش نشانی حاضر و 15 دستگاه خودرو آتش نشانی هم در این مکان مستقر است.

بزرگزاد اضافه کرد: 50 نفر از نیروهای رسمی و 46 نفر از نیروهای وظیفه در این مکان حضور دارند که با حضور سایر نیروها جمعا 110 نفر در باغ فدک برای تامین ایمنی مسافران حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شب ها، سردی هوا به اوج خود می رسد گفت: این مسئله باعث می شود تا مردم هم به استفاده از کپسول های گازی روی آورند که باید نیروهای آتش نشان به این موضوع توجه داشته باشند و در برابر حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند.

مسئول کمیته ایمنی ستاد هماهنگی سفر یکی دیگر از مکان هایی را که به طور ویژه باید تحت مراقبت باشد را کوه صفه دانست و گفت: 5 نفر از نیروهای خبره آتش نشانی که دارای مدرک بین المللی کوهنوردی هستند را مامور نظارت بر حوادث و رسیدگی به آسیب دیدگان در این مکان کرده ایم.

وی افزود: همچنین 10 نفر از نیروهای آتش نشان داوطلب که به فنون امداد رسانی آشنایی دارند هم در این مکان حضور دارند.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط فعلی ایمنی شهر اصفهان را چطور ارزیابی می کنید گفت: از 25 اسفند ماه تا کنون که فعالیت های ستاد سفر شروع شده است موارد ایمنی شهر هم روند مطلوبی را پشت سر گذاشته است.

مسئول کمیته ایمنی ستاد هماهنگی سفر فعالیت های کمیته ایمنی را به صورت شبانه روزی اعلام و اضافه کرد: این مسئله لزوم توجهات بیشتر آتش نشانان را گوشزد می کند، در این راستا بوسیله ابزارهای پیشرفته تر برای پیشگیری از حوادث و مقابله با آنها اقدامات خود را انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه به مسافرانی که در باغ فدک چادر نصب می کنند تذکرات لازم ایمنی ارائه می شود افزود: البته نیروهای آتش نشان به این نکته بسنده نمی کنند و مدام چادر های مسافرتی را بوسیله "ترموسنج ها" مورد ارزیابی قرار می دهند.

بزرگزاد در پاسخ به این مسئله که آیا نظارتی هم بر موارد ایمنی مدارس صورت می گیرد یا خیر، گفت: تمام 650 مدرسه آموزش و پرورش، تحت کنترل و نظارت هستند و الزامات ایمنی گوشزد و مسائلی که موجب خطر نیز می شد را رفع کردیم.

وی فعالیت های نیروهای آتش نشانی را مضاعف بر وظیفه قلمداد کرد و گفت: این مهم به دلیل تامین راحتی و آسایش مسافران است که اگر ایمنی مسافران تامین باشد این افراد ایام خوبی را سپری خواهند کرد.

مسئول کمیته ایمنی ستاد سفر همچنین از فعالیت های شبانه روزی نیروهای خدوم آتش نشانی تشکر و قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه