English

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت:

ستاد امداد و نجات نوروزی پاکدشت تا پایان تعطیلات فعال است

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت از فعالیت ستاد امداد و نجات این جمعیت تا پایان تعطیلات خبر داد.

ستاد امداد و نجات نوروزی پاکدشت تا پایان تعطیلات فعال است

امیر بذرافشان در گفتگو با خبرگزاری موج، ضمن تبریک سال جدید به تمامی هموطنان عزیز و مردم فهیم شهرستان پاکدشت اظهار داشت: جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت همانند تمامی خانواده هلال احمر در سراسر کشور در طرح امداد نوروزی در کار تمامی نیروهای خدوم خدمات رسان، امداد و نجات و اعضا ستاد مدیریت بحران و نیروهای ارزشی انتظامی و آتش نشان خود را وقف امنیت و ساختن لحظات خوش در تعطیلات نوروزی برای ملت شریف ایران اسلامی کردهاست.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت افزود: طرح امداد و نجات نوروزی از25 اسفند 95 که آغاز سفرهای نوروزی را شاهد بودیم شروع شده و تا 15 فروردین 96 ادامه خواهد داشت.

بذرافشان افزود: هلال احمر پاکدشت در طرح امداد و نجات نوروزی با برپایی 2 پایگاه ثابت امداد و نجات شهدای مظفر و ثامن الحجه، در محور ترانزیتی امام رضا(ع) و یک پایگاه سیاردر پارک شهرداری(دانشجو) پذیرای مسافرین و زائرین عزیز است.

وی گفت: در پایگاه های ثابت به صورت 24 ساعته 5 نیروی کادر و داوطلب نجات گر در هر پایگاه ثابت و 3 نیروی کادر و داوطلب در پست سیار مشغول به خدمات رسانی هستند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت ادامه داد: ایستگاه سلامت و ایمنی با بر پایی غرفه های مختلفی همچون خیمه نماز، دوستدار کودک، ایستگاه نقاشی و ورزش، ایستگاه صلواتی تلاش نموده تا لحظاتی به یاد ماندنی برای مسافران و زائرانی که از شهرستان پاکدشت عبور می نمایند را تامین کند.

بذرافشان با بیان زحمات امدادگران افزود: در غرفه های واحد جوانان هلال احمر روزانه 7 نفر عضو داوطلب مشغول خدمات رسانی و راهنمای مسافرین نوروزی هستند و هفت تخته چادر امدادی به منظور اسکان موقت مسافرین با هدف ایجاد رفاه برای مسافرین و انجام فرایض دینی با نام خیمه نماز آماده ارائه خدمات به مسافرین عزیز است.

وی ادامه داد: ایستگاه نقاشی برای ساختن لحظات به یاد ماندنی فرزندان مسافرین عزیز برای ترسیم نقاشی از طبیعت و مکان های دیدنی که در مسیر مشاهده کرده اند بر پا شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت افزود: کمپ نه به تصادفات جاده ای از دیگر خدماتی است که در غرفه نقاشی کودکان بر پا شده است که کودکان با ارائه نقاشی های زیبای خود می توانند از جوایز نفیسی که به رسم یادبود تقدیم می شود برخوردار شوند.

بذرافشان افزود: 2 مرکز اقامت شبانه که با همکاری آموزش و پرورش تدارک دیده شده آماده پذیرایی از مسافرینی است که تصمیم به ماندن و استراحت نمودن در پاکدشت را دارند که توسط بروشورها مسافرین عزیز به این مکان ها راهنمایی می شوند.

وی گفت: در کنار غرفه نماز، کمپ نه به اعتیاد نیز برپا شده که در این کمپ تلاش می کنیم تا مردم را با معظلات بیشتر اعتیاد آشنا کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت افزود: در طرح امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 3 دستگاه خودروی آمبولانس، 2 دستگاه خودروی ست نیمه سنگین و 2 دستگاه خودروی پی کاپ و 5 نیروی اداری انجام وظیفه می کند، این 5 نیروی به غیر از نیروهای امدادی آماده انجام وظیفه و خدمات رسانی در کنار دیگر نیروهای امداد رسان هستند.

بذرافشان ادامه داد: بروشورهای آموزشی، نقشه راهنما، سی دی های آموزشی و سالنامه هلال احمر از جمله وسایل توزیعی در طرح نوروزی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون در محور ترانزیتی امام رضا(ع) تصادفات مرگبار به ما گزارش نشده است، از خانواده های محترم درخواست داریم تا با رعایت قوانین از بروز حوادث مرگبار جلوگیری کنند تا تعطیلات به یادماندنی را رقم بزنید.

بذرافشان گفت: آرزوی سلامتی و بهروزی برای یکایک شهروندان خوب شهرستان پاکدشت و هموطنان عزیز در سراسر میهن اسلامی را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه