English

آغاز مراسم ویژه نوروزگاه آذربایجان غربی در پایگاه ملی حسنلو

ارومیه- در آخرین دقایق سال 95 مراسم ویژه نوروزگاه در پایگاه ملی حسنلو آذربایجان غربی آغاز شد.

آغاز مراسم ویژه نوروزگاه آذربایجان غربی در پایگاه ملی حسنلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، در این مراسم که در پایگاه ملی حسنلو نقده با حضور مسئولین شهرستان نقده برگزار شد آیین های استقبال از نوروزگاه برای اهالی منطقه به اجرا در آمد.

براساس این گزارش در پایگاه ملی حسنلو نقده که ائمه جماعات حسنلو و محمدیار و بخشدار محمدیار حضور داشتند مدیر پایگاه ملی حسنلو به نقش احیاء سنتها ی دیرین ایران اسلامی پرداخت و گفت: امروز ما در مناطق مختلف کشورمان نیاز به احیاء آداب و رسوم نیک نیاکان خود هستیم.

حسن شیری در این مراسم با اشاره به ثبت نوروز تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تلاش در خصوص ثبت مراسم نوروز در فهرست آثار معنوی یونسکو توانست این جشن ملی را ماندگار کند.

برهمین اساس در این مراسم ائمه جماعات محمدیار و حسنلو نیز ضمن قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیریت پایگاه حسنلو برحفظ ارزشهای دینی مرتبط با این ایام تاکید کردند.

در ادامه این مراسم از خدمات هنرمند بین المللی آقای رامین عباس نژاد تجلیل شد و پس از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی که شامل عروسک های بومی و سنتی و صنایع چوبی معرق و منبت به همت هنرمندان منطقه در پایگاه حسنلو راه اندازی شده بود حاضرین از مجموعه پایگاه من جمله موزه حسنلو و تپه تاریخی آن بازدید کردند.

تپه تاریخی حسنلو در 7 کیلومتری شمال شرق شهرستان نقده قرار داشته و جام زرین حسنلو یکی از آثار ارزشمند بدست آمده ازاین تپه تاریخی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی