English

مدیر ستاد اقامه نمازاستان قم:

اقامه نمازجماعت برای زائران ومسافران نوروزی

قم-مدیرستاد اقامه نمازقم از اقامه نماز درهمه بوستانها ، تفرجگاه ها، بقاع امامزادگان در این استان خبر داد و گفت: 140 نمازخانه بین راهی نیز در استان قم مناسب سازی شد.

اقامه نمازجماعت برای زائران ومسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه ستاد اقامه نماز قم نظارت دائم و مستمر بر نمازخانه های بین راهی داشته و با تذکرها و پیگیری های صورت گرفته این نمازخانه ها مناسب سازی شده به گونه ای که با نظر سنجی های صورت گرفته در روزهای اخیر، موجب رضایت مسافران نوروزی شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نماز جماعت در 200 مدرسه از 320 مدرسه تعیین شده برای اسکان زائران و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: سایر مدارس به دلیل نزدیکی به حرم حضرت معصومه(س) ،زائران ومسافران نوروزی نمازجماعت را در حرم اقامه می کنند.

محمد خامه یار با اشاره با افزایش نمازخانه های ایستگاه های راه آهن درقم افزود: یک حرکت مردمی برای اقامه نماز جماعت در مراکز عمومی، هتل ها و مراکز بین راهی در استان قم شکل گرفته که باید با مناسب سازی وضعیت برگزاری نماز، شان این فریضه الهی را حفظ کرد.

وی مناسب و تجهیز نبودن سرویس های بهداشتی جاده های مواصلاتی استان را یکی از مشکل های خدماتی درقم نام برد و گفت: ظرف 2 سال گذشته 200 چشمه سرویس بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان احداث شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز همچنین با تاکید بر برنامه ریزی گسترده برای اقامه نماز جماعت در روز 13 فرودین ماه ادامه داد: تمام بوستانها و محل های تجمع مردم در روز 13 فروردین در قم نماز جماعت برگزاری می شود.

وی همچنین از طراحی المان «نماز» با طراحی ایرانی اسلامی و مضامین مذهبی در هفته های آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این المان با تکمیل ساخت، در میدان نماز قم نصب می شود.

خامه یار همچنین از تفاهم با شهرداری برای ساخت «خانه نماز» در قم خبر داد و افزود: در این خانه، تمام آثار هنری، کتاب ها و مقالات پیرامون نماز جمع آوری و علاوه بر حمایت از خلق آثار هنری با موضوع نماز به سوال های پیرامون نماز پاسخ داده می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه متاسفانه موقوفه های کمی پیرامون نماز در استان وجود دارد ادامه داد: توجه به نماز موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه شده به همین دلیل توجه به گسترش اقامه نماز باید در همه مردم، مسئولان و خیرین باید افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه