English

افزایش ۳۰۰ هکتاری فضای سبز شهر قم

شهردار قم گفت: شهرداری قم در سال آینده ۳۰۰ هکتار به کمربندی فضای سبز قم اضافه می‌کند.

افزایش ۳۰۰ هکتاری فضای سبز شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، شهردار قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم برای توسعه فضای سبز در شهر قم، اظهار کرد: در یک سال اخیر ۳۰۰ هکتار به کمربند فضای سبز قم افزوده‌ایم و در سال آینده نیز به همین میزان به کمربند فضای سبز شهر قم افزوده خواهد شد.

وی سیاست شهرداری قم در زمینه توسعه فضای سبز شهری را حائز اهمیت دانست، خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه وارد عمل شود شهروندان هم فضایی که در منازل خود برای فضای سبز وجود دارد را حفظ کنند، شهرداری قم در کمربند فضای سبز و سایر نقاط در راستای توسعه فضای سبز گام برمی‌دارد.

سقاییان‌نژاد در خصوص قابلیت اجرای طرح شورای اسلامی شهر قم در خریداری باغ‌های موجود در سطح شهر توسط شهرداری، گفت: تا زمانی که سیاست‌های بودجه‌ای که به تصویب شورای شهر نیز رسیده‌اند اولویت‌های دیگری را مطرح می‌کنند به دنبال سایر اولویت‌ها نخواهیم رفت.

وی با بیان اینکه با چنین کارهایی نمی‌توان فضای سبز شهر را حفظ کرد، ادامه داد: حفظ فضای سبز با چنین روش‌هایی کارامد نیست بلکه حفظ فضای سبز شهری به فرهنگ‌سازی نیاز دارد تا شهروندان ضرورت حفظ فضای سبز را درک کنند.

شهردار قم با بیان اینکه با برخورد انضباطی و بگیر و ببند نمی‌توان فضای سبز شهری را حفظ کرد و توسعه داد: این کار به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های ایجابی در کنار کارهای سلبی، افزود: مردم باید بدانند ضرورت وجود فضای سبز را درک کنند و بدانند که حفظ فضای سبز برای خود آنها است.

سقاییان نژاد خاطرنشان کرد: اگر ندانیم که فقدان فضای سبز در امراض و مشکلات چه تاثیری دارد نمی‌توانیم با بخشنامه و قانون کاری از پیش ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه