English

تولیدکنندگان مرغ را با سود حداقلی وارد بازار کنند

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره به اینکه تولیدکنندگان با مشکلاتی از جمله بیماری، نقدینگی و گرانی نهاده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: توصیه ما به مرغداران این است که مرغ را تا شب عید با حداقل سود وارد بازار کنند تا با انباشت و کاهش قیمت شدید آن بعد از ایام نوروزی مواجه نشوند.

تولیدکنندگان مرغ را با سود حداقلی وارد بازار کنند

به گزارش خبرگزاری موج، نوروز امسال برای همه افراد با مشکلات و مسائل اقتصادی همراه بود که تولیدکنندگان مرغ مازندران نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

تولیدکنندگان مرغ مازندران طی ماه اخیر برای خرید جوجه مجبور شدند هزینه حتی دو برابری پرداخت کنند و تصور می‌کردند در ایام نوروز بتوانند این هزینه‌ها را جبران کنند.

در حال حاضر قیمت مرغ در نقطه سر به سر قرار دارد و سود چندانی برای تولیدکنندگان به همراه ندارد.

تولیدکنندگان مرغ در سال‌های گذشته حکایت‌های تلخی را پشت سر گذاشتند و نتوانستند سود چندانی کسب کنند تا از این فرصت‌ها به نفع تولید بهره ببرند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در این‌باره ، اظهار کرد: به‌دلیل تقاضای بیش از حد بازار شب عید احتمال افزایش قیمت برای همه اصناف وجود دارد ولی هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

عطاءالله حسن‌زاده بیان کرد: برخی از مرغداران به توصیه‌های تشکل‌ها برای خرید جوجه گوش نکردند که به ضرر آنها تمام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری حدود 4 هزار و 600 تا 700 تومان است، اضافه کرد: فروش مرغ با این قیمت نقطه سر به سر است و با احتمال سود 2 درصدی برای تولیدکننده به همراه دارد که با توجه به قیمت 2 هزار و 500 تومانی جوجه نمی‌توان این ریسک را پذیرفت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران ادامه داد: با توجه به قیمت مرغ زنده درب مرغداری این محصول باید با قیمت 7 هزار و 500 تومان دست مصرف‌کننده برسد که بیش از این قیمت به بحث نظارت بازار برمی‌گردد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه تولیدکنندگان با مشکلاتی از جمله بیماری، نقدینگی و گرانی نهاده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: توصیه ما به مرغداران این است که مرغ را تا شب عید با حداقل سود وارد بازار کنند تا با انباشت و کاهش قیمت شدید آن بعد از ایام نوروزی مواجه نشوند.

وی با اعلام اینکه خرید جوجه با قیمت بیش از یک‌هزار و 500 تومان نیز هیچ توجیهی ندارد، گفت: توصیه ما به مرغداران این است منافع خود را به خطر نیندازند و تقاضای خود را در این زمینه بالا نبرند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران ادامه داد: اگر تقاضاهای تولیدکنندگان مرغ برای خرید جوجه مدیریت نشود به ضرر مرغداران گوشتی خواهد بود.

حسن‌زاده یادآور شد: اگر مرغ بیش از حد در این ایام انباشت شود بعد از ایام نوروزی دچار چالش خواهیم شد و احتمال کاهش قیمت به دلیل کاهش تقاضا وجود دارد.

وی به قیمت ثابت مرغ در بازار مازندران اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما این بود که از 20 اسفند ماه امسال سود مرغدار به یک نقطه سر به سر برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این‌باره، اظهار کرد: طی نشست‌‌هایی که برگزار شد مقرر شد قیمت مرغ افزایش نیابد.

دلاور حیدرپور بیان کرد: اگر شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار باشیم مرغ‌های منجمد را وارد بازار می‌کنیم.

وی گفت: هیچ نگرانی در ارتباط تأمین محصولات شب عید در بازار مازندران وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی