English

استاندار اصفهان:

برای حل مشکل زاینده رود، همه باید هماهنگ و متحد حرکت کنند

استاندار اصفهان اظهار داشت: برای حل مشکل خشکسالی همه افراد مرتبط با حوضه آبریز زاینده رود باید هماهنگ و متحد حرکت کنند چون مشکل حوضه آبریز زاینده رود ابعاد سیاسی، امنیتی و اجتماعی به همراه دارد.

برای حل مشکل زاینده رود، همه باید هماهنگ و متحد حرکت کنند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، به تعریف واژه ی امنیت پرداخت و گفت: وقتی در ادبیات آکادمیک در مورد امنیت جستجو می کنیم با تعاریف متنوع و متضادی مواجه می شویم و گفته می شود که امنیت با پیچیدگی و سیاست مواجه است و به صورت کلی در خصوص احساس امنیت صحبت می شود که می تواند در مورد افراد، مجامع و مردم کشورها مطرح شود واحساس امنیت می تواند در مرزهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مقوله بحران، بحران های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جای می گیرد، گفت: هر یک از این بحران ها اگر کنترل و مدیریت نشوند می توانند منتج به بحران های امنیتی شوند و در حوزه های امنیتی رسیدگی می شود.

زرگرپور در ادامه به بیان چالش ها و معضلات استان پرداخت و اظهار  داشت: اصفهان از یک طرف ظرفیت ها و مزیت های بزرگی دارد که در سطح ملی به آن ها پرداخته می شود و از طرف دیگر هم با چالش ها و مشکلات و گلوگاه هایی مواجه است که باید در سطح ملی به آن پرداخته شود.

مقام ارشد استان مسائل زیست محیطی، آب و آسیب های سیاسی و اجتماعی را از این نوع چالش ها برشمرد و گفت: هنر مدیریت در این استان این است از ظرفیت ها و مزیت های موجود در جهت حل چالش ها و معضلات استفاده نماید.

استانداراصفهان با اشاره به چالش آب استان اظهارداشت: اگر این چالش مدیریت نشود تبدیل به بحران خواهد شد.

زرگرپور اضافه کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید پیکره ی آبی زاینده رود با سه معضل اساسی عدم مدیریت یکپارچه، خشکسالی و بارگذاری های خارج از ظرفیت مواجه بود که باعث شده رودخانه ی دائمی به یک رودخانه ی فصلی تبدیل شود و اگر در خصوص آن اقدامی صورت نگیرید به یک رودخانه ی خشک تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت پس از سه ماه از تغییر مدیریت استان، طرح ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود را در شورای عالی آب به تصویب رساند، گفت: بخش های قابل توجهی از این طرح اجرایی شده و بخشی از آن نیز سرعت لازمه را نداشته است.

مدیر ارشد استان یادآور شد: دولت برنامه ی مصوب خود را در بالاترین مرجع حاکمیتی به تصویب رسانده است که تحقق کامل آن با مجموعه ای از مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح مشکل اقتصادی و فنی وجود ندارد، تصریح کرد: محدودیت های امنیتی، اجتماعی و سیاسی بر اجرای این مصوبه حاکم شده و تا این چالش ها برطرف نشود نمی توان مشکل را حل نمود که باید در حوزه ی امنیتی، سیاسی و اجتماعی به آن پرداخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی