English

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد:

طرح آرامش بهاری در ۳۶ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آرامش بهاری در 36 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

طرح آرامش بهاری در 36 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی صبح امروز در نششت خبری با خبرنگاران که با موضوع طرح «آرامش بهاری» برگزار شد اظهار داشت: وقف یک بنیاد ماندگار و وارث جاویدان است و تنها از نظر اقتصادی قابل بحث نیست بلکه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی آن به مراتب مهم‌تر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وظایف این نهاد افزود: احیا، ایجاد و نگهداری از موقوفات در جهت اجرای امینانه نیت واقفان اصلی‌ترین وظایف سازمان اوقاف است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع وقف در جهان، عنوان کرد: معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان موقوفه هستند و با کمک‌های مالی نهادهای خیریه اداره می‌شوند.

جنتی‌پور تأکید کرد: سازمان اوقاف مالک موقوفات نیست بلکه به عنوان امین خیران وظیفه نگهداری از موقوفات در جهت نیت واقفان را بر عهده دارد و حق بخشیدن یا تبدیل کاربری این موقوفات را ندارد.

وی بیان کرد: در استان ما که مردم از تمکن مالی کمتری برخوردار هستند می‌توانند با همکاری یکدیگر وقف‌های مشارکتی را ایجاد کنند.

جنتی‌پور با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان اظهار داشت: این طرح به صورت همزمان در 36 بقعه متبرکه استان با حضور 68 روحانی و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان تنها استانی است که از موقوفات قرآنی محروم بود، بیان کرد: تنها امسال یک موقوفه قرآنی در شهر گچساران با کمک خیران ایجاد شد و انتظار می‌رود با توجه به صبغه مذهبی مردم استان بیش از این موقوفاتی در این حوزه ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه