English

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان:

کاهش تصادفات و سوانح با استفاده از سامانه «سپهتن»

سامانه «سپهتن» با کنترل سرعت ترددهای بین شهری، خطرات ناشی از تصادفات و سوانح را به شکل گسترده‌ای کاهش داده و نهایتاً سلامتی و ایمنی رانندگان را تضمین کند.

کاهش تصادفات و سوانح با استفاده از سامانه «سپهتن»

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: سامانه سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل مسافربری برون شهری است دستگاهی که درون خودرو نصب می‌شود و از طریق سیم کارت GPRS به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل ماشین را به مراکز پلیس راه ارسال می‌کند؛ سرعت، هویت راننده، مشخصات گواهی نامه و ساعت کارکرد راننده از جمله این اطلاعات است.

علیرضا صفاتاج افزود: این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی به محض نزدیک شدن اتوبوس‌های مسافربری بین شهری به پاسگاه‌های پلیس راه نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.

وی گفت: سامانه مرکزی مذکور با سیستم صورت وضعیت مسافر و سایر سامانه‌های مورد نیاز تبادل اطلاعات می‌کند.

وی تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری حمل و نقل عمومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش ایمنی و ارتقای سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان، از اهداف اصلی طرح سپهتن است.

صفاتاج عنوان داشت: آنچه که بر لزوم طراحی و بهره‌گیری از این سیستم هوشمند تأکید دارد، مدیریت یکپارچه، کنترل و ساماندهی اصولی ترددهای بین شهری است؛ وجود بیش از 440 هزار دستگاه خودروی حمل و نقل کالا و مسافر، 600 هزار راننده حرفه‌ای فعال در این حوزه و همچنین جابجایی سالانه 500 میلیون تن کالا و 300 میلیون مسافر از دلایل دیگر استفاده از این سامانه هوشمند است.

وی در خصوص اینکه سامانه قادر است در خصوص مواردی نظیر نداشتن بیمه، معاینه فنی و جلوگیری از قاچاق کالا و سوخت هم کمک شایانی به مجریان قانون کند، اذعان داشت: سپهتن ابزاری است که کنترل و نظارت پلیس راه را دو چندان کرده و تلاش آنان را در برقراری نظارت بر مدیریت سرعت و افزایش ایمنی در جاده‌ها را تسهیل می‌کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: سپهتن می‌تواند با تشخیص کارکردهای واقعی رانندگان، به صورت دقیق آنان را شناسایی کند؛ این سیستم می‌تواند با کنترل سرعت ترددهای بین شهری، خطرات ناشی از تصادفات و سوانح را به شکل گسترده‌ای کاهش داده و نهایتاً سلامتی و ایمنی رانندگان را تضمین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه