English

سد سیمره از مهمترین جاذبه های گردشگری استان ایلام

سد سیمره در استان ایلام هم اکنون یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان در فصل بهار برای گردشگران است.

سد سیمره از مهمترین جاذبه های گردشگری استان ایلام

به گزارش خبرگزاری موج، سد سیمره در استان ایلام هم اکنون یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان در فصل بهار برای گردشگران است.

رودخانه سیمره به طول 417 کیلومتر و شیب ۰.۳ درصد، از به‌هم پیوستن رودخانه‌های قره سو و گاماسیاب به‌وجود آمده و مهمترین شاخه‌های فرعی آن چرداول و شیروان است.

عرض رودخانه در محل تنگه 50 تا 60 متر است و شیب در پایین دست دیواره 10 تا 15 درجه و در بالا دست دیواره 45 تا 50 درجه و نسبت عرض به ارتفاع دره 1 به 4 است.

ساختگاه سد 180 متری سیمره در فاصله تقریبی 700 کیلومتری جنوب غربی تهران، حد فاصل دو استان ایلام و لرستان و 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان دره شهر بر روی رودخانه سیمره در حال احداث است.

متاسفانه هنوز بسیاری از زوایای پشت سد سیمره برای مردم کشورمان ناشناخته است که در صورت معرفی قطعا مردم برای گردشگری به این منطقه خواهند آمد.

در پشت سد سیمره مکان طبیعی بسیار بکری در کنار رودخانه برای گردشگری وجود دارد که باید مسیرهای ارتباطی به این منطقه احداث و راه اندازی شود.

حضور تاریخی کهن در منطقه سیمره و زندگی مردم از زمان های قدیم در این منطقه خود حاکی از خوش آب و هوایی این منطقه است که قطعا می تواند برای گردشگران جذاب و دیدنی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه