English

استاندار:

باغ سیب کرج برای همیشه سبز باقی می‌ماند

استاندار البرز، حفظ و احیا باغ سیب کرج را از ره آوردهای سفر رئیس جمهور به استان برشمرد و با قدردانی از محضر مقام معظم رهبری و رئیس بنیاد مستضعفین برای حفظ این باغ گفت: با مصوبه‌ای که در این سفر اخذ شد باغ سیب برای همیشه سبز باقی خواهد ماند و در حال حاضر با فرایند آبیاری قطره ای شاهد کشت انواع گونه‌ها و نهال های جدید توسط محققان علمی این استان هستیم.

باغ سیب کرج برای همیشه سبز باقی می‌ماند

به گزارش خبرگزاری موج، سیدحمیدطهائی شامگاه دوشنبه(23 اسفند)، با حضور در برنامه تلویزیونی «اقتصادپویا» که زنده و مستقیم از شبکه استانی البرز روی آنتن رفت به تشریح دستاوردهای دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت.

طهائی گفت: در ابتدای سال به فرمان مقام معظم رهبری، کلیه دستگاه‌ها در کنار وظایف ذاتی خود مأموریت‌های ویژه‌ای را نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی بر عهده داشتند و کلیه طرح‌ها و برنامه‌ها در ستاد فرماندهی استان مورد اجرا و پیگیری قرار گرفت.

وی با ارائه گزارشی از خدمات دستگاه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: تبیین، تقسیم و فراهم شدن زمینه اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه ها از جمله مأموریت هایی بود که در ستاد فرماندهی استان دنبال شد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه پس از برجام مرزها به روی کشورهای دنیا گشوده شد، افزود: همین امر موجب شد تا در زمینه علوم دانش بنیان و دانش و فناوری‌های جدید دستاوردهای خود را نیز به دنبال معرفی کرده و در مدت سه سال اخیر بتوانیم توانمندی های خود را به دنیا شناسانده و تولیدات داخلی را در بازارهای جهانی نیز عرضه نماییم.

طهائی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید دوربین‌ها و قلم های خود را بردارند و دستاوردهای دولت را به مردم معرفی کنند، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به مردم بگوییم تا از خدمات انجام شده خوشحال شوند. در زمینه علوم نوین و دانش بنیان به ویژه حوزه علم و فناوری در سطح کشور رتبه هشت را کسب کردیم و بالغ بر 300 میلیون دلار نیز سهم فروش تولیدات دانشی و فناورانه این استان بوده است. در زمینه کشاورزی نیز استان البرز با تولید بیش از 12 تن گندم کشور حایز رتبه شد.

طهائی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز امسال رتبه 9 را در حوزه واحدهای صنعتی کشور کسب کرده‌ایم و جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید"، وقت زیادی را از جلسات مسئولان استان به خود اختصاص داد. استان البرز در جذب سرمایه گذاری رتبه اول را کسب کرده است و توجه ویژه به اقتصاد و صنعت و همچنین فعال شدن 540 واحد تولیدی از دیگر گام هایی بوده که طی این مدت برداشته شده است.

طهائی گفت: در حال حاضر 294 واحد تولیدی و با اعتباری بالغ بر 387 میلیارد تسهیلات دریافت کرده اند و در حوزه صنعت و تولید نیز بیش از چهار هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است.

استاندار البرز در ادامه با ارائه گزارشی از سفر ریاست محترم جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان البرز بخشی از دستاوردهای این سفر را نیز تشریح کرد و جذب بیش از هزارمیلیارد تومان اعتبار این استان را موجب پیشگامی البرز تا چند سال در زمینه جذب اعتبارات دانست.

طهائی در ادامه تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و واگذاری 45 هزار واحد مسکن مهر را نیز از دیگر گام هایی برشمرد که در این دولت برداشته شده است.

وی با اشاره به خدمات دولت در توسعه راه‌ها نیز بیان کرد: چهار خط شدن خط راه آهن و تکمیل کنار گذرشمالی و ایجاد کنارگذرجنوبی استان نیز از جمله برنامه‌هایی بوده که در زمان کار این دولت پیگیری و بخشی از آن نیز اجرایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه