English

دکتر رازانی:

پیش از برجام کشور در یک تحریم همه‌جانبه قرار داشت

استاندار کرمانشاه گفت: پیش از برجام کشور در یک شرایط تحریم همه‌جانبه و گسترده قرار داشت و در واقع برجام کشور را از یک بن‌بست بزرگ نجات داد.

پیش از برجام کشور در یک تحریم همه‌جانبه قرار داشت

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه؛ دکتر رازانی در پنجمین نشست ستاد انتخاب استان که با حضور فرمانداران شهرستان‌های مختلف و مدیران ستادی برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در دوران دولت قبل کشور به دلیل برخی بی‌تدبیری‌های آشکار چندین قطعنامه مهم برعلیه ایران در شورای امنیت تصویب شد و کشور در یک شرایط تحریم همه‌جانبه قرار داشت.

استاندار کرمانشاه افزود: روابط بین‌بانکی کشور با دنیا قطع‌شده بود و به تعبیر دکتر روحانی دادوستد کشور به عصرقجر بازگشته بود به‌گونه‌ای که تبادل پول به‌صورت چمدانی و یا از طریق صرافی‌ها آن‌هم با دشواری بسیار صورت می‌گرفت. خبری از سرمایه‌گذاری‌های نبود و فعالیت‌های عمرانی بسیار کاهش‌یافته بود و کشور در نوعی رکود اجباری به سر می‌برد.

این مقام عالی کشور افزود: در آن شرایط تولید نفت به یک‌میلیون بشکه در روز رسیده بود و داشت کم‌کم به نیم میلیون بشکه تنزل پیدا می‌کرد به‌گونه‌ای که شرایط به‌گونه‌ای داشت به سمت نفت در برابر غذا می‌رفت.

وی در این شرایط نظام به این نتیجه رسید که کشور باید از این وضعیت دشوار خارج شود در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه مردم فردی را به ریاست جمهوری برگزیدند که در این عرصه بسیار باتجربه و کاردان بود و سال‌ها در حساس‌ترین جایگاه امنیتی کشور قرار داشت و در تیم‌های مذاکره‌کننده قبلی کشور هم - جز مقطع 8 ساله دولت قبلی- حضوری موفق داشت.

دکتر رازانی افزود: دکتر روحانی در انتخابی قابل‌تحسین دکتر ظریف را به‌عنوان رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برگزید که به گواه کارشناسان حوزه دیپلماسی برجسته‌ترین دیپلمات کشور در مقطع کنونی محسوب می‌شود و سال‌ها تجربه حضور در تیم‌های مختلف مذاکره‌کننده را داراست.

استاندار کرمانشاه افزود: تیم مذاکره هسته‌ای با رهنمودهای عالمانه رهبر معظم انقلاب و تدابیر دکتر روحانی موفق شد در یک مذاکره طولانی و نفس‌گیر و در شرایطی که هیچ امتیاز مهمی که ناقض منافع ملی کشور باشد را به‌طرف مقابل نداد؛ برجام را به تصویب برساند.

این مقام عالی استان یادآور شد: تا پیش‌ازاین هیچ کشور در دنیا نتوانسته بود بدون تحمیل جنگ و ویرانی‌های حاصل از آن از قید بند 7 منشور سازمان ملل رهایی یابد ولی دولت تدبیر و امید به این مهم دست‌یافت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بستر مناسب برای ایجاد ارتباط اقتصادی و تجاری با دنیا فراهم‌شده است و فعالیت‌های بازرگانی پس از برجام به‌صورت مناسبی پیش می‌رود.

دکتر رازانی تصریح کرد: درواقع برجام دستاورد مهمی بود که کشور را از یک بن‌بست بزرگ که گرفتار آن شده بود؛ نجات داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی