English

جرائم خشن در خراسان شمالی ۴۷ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کاهش 47 درصدی جرائم خشن در استان خبر داد.

جرائم خشن در خراسان شمالی 47 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، سردار علیرضا مظاهری در نشست خبری اظهار کرد: طی سال جاری وقوع جرائم خشن در استان نسبت به سال گذشته، 47 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کشف 9 فقره قتل در استان که یک مورد مربوط به سال گذشته و هشت مورد نیز طی سال جاری رخ داده است، گفت: طی 11 ماهه سال جاری، پنج هزار و 65 مورد سرقت در استان به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به کاهش سه درصدی سرقت در استان، گفت: دو هزار و 37 سارق نیز دستگیر شده‌اند.

مظاهری با بیان اینکه سرقت‌های مسلحانه، طلافروشی و بانک به صفر رسیده است، افزود: سرقت به عنف 32 درصد، موتورسیکلت 38 درصد و سرقت منزل نیز 10 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اجرای 16 طرح مبارزه با سرقت در استان، عنوان کرد: امسال 24 باند احشام، منزل، سیم های کابل متلاشی شده و از مجموع یک هزار و 930 مورد سرقت، در نهایت یک هزارو 287 کشف شده است.

وی با اشاره به تشکیل یک هزار و 227 مورد پرونده جعل، کلاهبرداری و کالای قاچاق در استان، افزود: از این تعداد یک هزار و 13 مورد کشف شده و یک هزار و 443 نفر نیز دستگیر شدند.

مظاهری خاطرنشان کرد: 16 طرح استانی در بخش قاچاق در بخش کالاهای گمرکی، دخانیات، دام و خوراکی با مبلغ 95 میلیارد ریال اجرا شده که در نهایت 964 نفر متهم دستگیر شده‌اند.

وی یادآور شد: در رابطه با زمین خواری، احتکار و اختلاس نیز 440 نفر دستگیر شده‌اند که مهمترین پرونده ها سرقت به عنف، اشیاء عتیقه، آزادی زندانیان اعدامی است.

مظاهری با اشاره به کشف 32 درصدی مواد مخدر در استان، افزود: امسال یک تن و 642 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که هفت کیلو و 368 گرم آن مواد مخدر صنعتی است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال 611 طرح پاکسازی در رابطه با مواد مخدر اجرا شده است، گفت: در این راستا دو هزار و 483 نفر توزیع کننده و حمل کننده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

مظاهری با اشاره به انهدام 20 باند توزیع کننده مواد مخدر در استان، یادآور شد: امسال 723 معتاد پرخطر نیز به مراکز ترک اعتیاد ارجاع شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع امسال 55 هزار و 483 فقره پرونده در استان تشکیل شده است، افزود: در این راستا، 12 هزار و 853 نفر دستگیر شده‌اند که 9 درصد از این افراد را زن و 91 نیز مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: 64 درصد از افراد دستگیر شده در بازه سنی 25 تا 39 سال سن دارند.

مظاهری با بیان اینکه در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی 58 هزار و 530 مورد تذکر لسانی به افراد داده شده است، گفت: امسال از یک هزار و 637 نفر نیز به صورت کتبی تعهد گرفته شده است.

وی با اشاره به تشکیل دو هزار و 189 فقره پرونده در دوایر کلانتری‌ها، گفت: از مجموع این تعداد پرونده 85 درصد منجر به مصالحه شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به آماده باش نیروهای ناجا در چهارشنبه آخر سال، عنوان کرد: در این راستا 150 هزار و 961 مورد انواع مواد محترقه کشف شده و 29 نفر نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

مظاهری خاطرنشان کرد: در چهارشنبه آخر سال با هنجارشکنانی که مسائل و ارزش‌های نظام را زیر سوال ببرند، تا 14 فروردین در بازداشت به سر خواهند برد.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس در استان، ادامه داد: در طرح نوروزی سه هزار نفر در استان به کار گرفته خواهند شد و 200 نفر نیز در قالب نیروهای مرزبانی، آموزشی ناجا و نیروهای ستادی در این طرح مشارکت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه