English

توقیف حدود ۵ تن آجیل و خشکبار غیربهداشتی در قم

همزمان با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم موفق شدند در حدود 5000 کیلوگرم آجیل و خشکبار غیر بهداشتی را توقیف کنند.

توقیف حدود 5 تن آجیل و خشکبار غیربهداشتی در قم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، در طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه آغاز و تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، کارشناسان با حضور در رستوران ها و مراکز توزیع غذا در راستای کنترل مسائل بهداشتی اقدام می‌کنند. طی بازرسی‌های صورت گرفته در روزهای اخیر، کارشناسان موفق شدند 45 لیتر انواع شربت و عرقیجات طعم دار فاقد مجوزهای بهداشتی لازم را کشف و ضبط کنند.


توقیف و معدوم کردن 40 لیتر نوشابه تاریخ گذشته، توقیف و معدوم سازی 710 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از جمله روغن سوخته، تخم مرغ و ژله از جمله اقدامات کارشناسان بوده است.


در بیست روز اول اجرای طرح، بیش از 5000 مورد بازرسی بهداشتی انجام شد که در این مدت به دلیل وجود نواقص بحرانی در 79 صنف، اخطار، صادر و 224 صنف متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند. در راستای کنترل سلامت آب و مواد غذایی تاکنون بیش از 1300 مورد نمونه برداری انجام شده که در حدود 120 مورد، نتایج نامطلوب گزارش شده است.


با توجه به خرید آجیل مردم در شب عید، بازرسی از این اماکن نیز مورد توجه کارشناسان قرار گرفت که توقیف بیش از 3 هزار و 500 کیلوگرم آجیل و خشکبار در قم همراه با با نمک صنعتی و اسیدسیتریک و توقیف 650 کیلوگرم انواع تخمه و نمک غیر تصفیه که در انبار مخروبه یک واحد بویندگی آجیل در شرایط غیر بهداشتی نگهداری می‌شد، از جمله اقدامات کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم بوده است.


لازم به ذکر است برای نخستین بار تیم های بازرسی با تجهیزات سنجش پراکسید روغن، ph و شوری مواد غذایی اقدام به بازرسی می کنند و همشهریان و زائران و مسافران می توانند در صورت بروز هر گونه مشکلی با سامانه 190 تماس گرفته و گزارش دهند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه