English

وضعیت کنونی موقوفات زیبنده مازندران نیست

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با بیان اینکه وضعیت کنونی موقوفات زیبنده استان نیست، گفت: 18 موقوفه در استان داریم که 6 مورد آن دارای سند است.

وضعیت کنونی موقوفات زیبنده مازندران نیست

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسماعیل امام‌زاده در مراسم افتتاحیه نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: در سیر اندیشه‌های حیات‌بخش ولایت و بر اساس منویات مقام معظم رهبری مقرر شد برای تسریع روند نشر و فرهنگ رضوی و بسط فرهنگ زیارت، دفاتر آستان قدس رضوی در سراسر کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این دفتر در مازندران می‌تواند امید را صرف نظر از هرگونه خط‌کشی‌ها آغاز کند، ادامه داد: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها توسط شورای هماهنگی اداره می‌شود که در رأس آن نماینده ولی فقیه در استان رئیس و استاندار به‌عنوان نایب رئیس اداره می‌شود.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به اینکه این دفتر با چهار رکن اصلی راه‌اندازی شد، بیان کرد: شناسایی محرومان و خیران، تلاش برای رفع محرومیت‌زدایی، فعالیت‌های فرهنگی و حوزه موقوفات و نذورات از مهم‌ترین ارکان نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران است.

امام‌زاده اضافه کرد: شناسایی کسانی که هنوز توفیق زیارت امام رضا(ع) نصیب آنان نشد و یا به‌دلیل عدم بضاعت مالی نتوانستند به مشهد مقدس سفر کنند را شناسایی می‌کنیم و خیران هزینه سفر رفت و برگشت را بر عهده خواهند گرفت و تغذیه این زائران سه روز بر عهده آستان قدس رضوی است.

وی ادامه داد: برای رفع محرومیت‌زدایی برای ازدواج، اشتغال، سلامت و معیشت افراد اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با بیان اینکه وضعیت کنونی موقوفات زیبنده استان نیست، گفت: 18 موقوفه در استان داریم که 6 مورد آن دارای سند است.

امامزاده در پایان گفت: از 18 موقوفه در استان، طی 38 سال بعد از انقلاب اسلامی، 3 مورد وقف داریم  و مابقی مربوط به قبل از انقلاب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه