English

در دیدار شهردار اصفهان با مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران مطرح شد؛

بررسی راه‌های همکاری یونسکو با شهرداری اصفهان/ اصفهان قطب توریسم درمانی منطقه می‌شود

مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران با بیان اینکه یونسکو همواره ارتباط ویژه و نزدیکی با شهر اصفهان داشته، اظهار کرد: شهر اصفهان با قرار داشتن در راس توسعه کشور نقش مهمی در میان شهرهای ایران دارد .

بررسی راه‌های همکاری یونسکو با شهرداری اصفهان/ اصفهان قطب توریسم درمانی منطقه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، خانم استرکیش لاروش تصریح کرد: اصفهان کانون تمدن و فرهنگ، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و شهر مساجد و کلیساها است. این شهر علاوه بر اینکه دارای مناظر بسیار زیبایی است دارای صنایع دستی بسیار معروفی نیز می‌باشد.

شهردار اصفهان نیز در این نشست ضمن معرفی کاملی از شهر اصفهان اظهار کرد: رویکرد شهرداری در برنامه 1400 معرفی اصفهان به عنوان شهر دانش دوست و دانش محور است تا بازگشتی به هویت، شکوه و عظمت گذشته خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما نه تنها توسعه کمی بلکه توسعه کیفی شهر اصفهان را نیز مدنظر داریم، تصریح کرد: هدف شهرداری ارتقای شاخص‌های زندگی شهروندی است که در همین راستا تلاش شده با ارتقاء دیپلماسی شهری از تجارب کشورهای دیگر نیز استفاده کنیم.

جمالی نژاد ارتقای دیپلماسی شهری را جزو برنامه‌های شهرداری دانست و افزود: در سال‌های اخیر ارتباط اصفهان با شهرهای خواهر خوانده بسیار زیاد شده و تفاهمنامه‌هایی در قالب موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و شهری با برخی از این شهرها و کشورها به امضا رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه اخیرا اصفهان ثبت جهانی در حوزه صنایع دستی شده و علاوه بر پیوستن به شبکه شهرهای خلاق به عنوان پایلوت شهردوستدار کودک در منطقه نیز توانسته خود را مطرح کند، ادامه داد: راه‌اندازی دو مرکز مدیریت فناوری های نوین شهری و مدیریت خلاقیت و نوآوری در شهرداری اصفهان می‌تواند راهبردهای تبدیل اصفهان به شهرهای خلاق جهان را تسریع و تسهیل کند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: امیدواریم ارتباط اصفهان با شهرها و کشورهای دیگر بیشتر شده و بتوانیم با استفاده از تجارب آنها در زمینه‌های گوناگون استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های بسیار خوبی در آینده نزدیک برای شهر اصفهان پیش‌بینی شده گفت: همایش فناوری‌های نوین شهری در سال آینده برگزار می‌شود و نیاز است یونسکو با افتتاح دفتر در اصفهان فرصتی برای معرفی هرچه بهتر اصفهان به شهرها و کشورهای دیگر فراهم کند.

شهردار اصفهان همچنین در این نشست پیشنهاد شهرداران دوچرخه‌سوار را مطرح کرد که با استقبال نماینده یونسکو همراه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی