English

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:

هیچ مشکلی در تامین مرغ شب عید نداریم

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: قطعاً در تأمین حوزه مرغ گوشتی هیچ مشکلی نداریم.

هیچ مشکلی در تامین مرغ شب عید نداریم

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، موحدی در خصوص بیماری آنفلوآنزا و آخرین وضعیت این بیماری در استان اصفهان اظهار داشت: این بیماری امروز به عنوان معضل جهانی بوده و بیش از 60 کشور از جمله در آسیا، آفریقا و همه اروپا به جز نروژ درگیر این بیماری هستند.

وی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را یکی از مخرب‌ترین و مسری‌ترین ویروس‌ها در حوزه طیور دانست و افزود: کشور ما نیز به دلیل عبور پرندگان مهاجر که منبع شیوع بیماری هستند مدتی است در استان‌های مختلف از جمله اصفهان درگیر بیماری هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر با اقدامات مؤثر اداره دامپزشکی در استان اصفهان این بیماری تا حد زیادی کنترل شده است؛ هیچ روستای قرنطینه‌ای وجود ندارد و تنها چند واحد صنعتی برای ایمنی بیشتر قرنطینه شده‌اند.

موحدی در خصوص کانون‌های بیماری در استان بیان کرد: در بخش طیور بومی، 4 درصد از کانون‌های موجود درگیر هستند که اقدامات قرنطینه‌ای لازم انجام گرفته است؛ در بخش صنعتی، از 2.5 میلیون طیوری که وجود دارد 17 هزار و 500 قطعه مبتلا بوده‌اند که کمتر از یک درصد می‌شود.

وی اضافه کرد: بالای 2 هزار و 600 واحد مرغداری صنعتی در استان اصفهان وجود دارد که تنها 60 واحد درگیر بیماری هستند، این آمار نشان می‌دهد تا 97 درصد توانسته‌ایم از شیوع بیماری جلوگیری کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به پرداخت غرامت به خسارت دیدگان عنوان کرد: کل غرامت‌های برآورد شده تأمین اعتبار شده و از یک هفته قبل با اولویت طیور بومی و روستایی در حال پرداخت شدن به صورت کامل است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که مصوبه سازمان دامپزشکی کشور بوده و به صورت ملی بودجه تخصیص داده شده هیچ گونه مشکلی در پرداخت غرامت نداریم.

موحدی در پاسخ به سؤالی که واحدهای صنعتی چگونه با وجود بسته بودن محیط، به این بیماری دچار می‌شوند، گفت: از طریق آب، هوا، دانه، گرد و خاک، کامیون‌ها و انسان‌هایی که از بیرون وارد واحدها می‌شوند ممکن است این بیماری منتقل شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص تأمین مرغ برای ایام عید تأکید کرد: قطعاً در تأمین حوزه مرغ گوشتی هیچ مشکلی نداریم؛ افزایش قیمت‌هایی که وجود دارد طبق سال‌های گذشته و به دلیل نزدیک شدن به ایام عید است.

موحدی در پایان یادآور شد: استان اصفهان بیشترین مرغداری کشور را دارد و با توجه به گستردگی کار اداره دامپزشکی عملکرد قابل قبولی را در مقابله با بیماری داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه