English

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه:

افزایش ۲۷ درصدی ترابری مسافر در بنادر غرب هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از ترابری بالغ بر 230 هزار مسافر در بنادر غرب هرمزگان با رشد 27 درصدی در یازده ماهه سال جاری خبر داد.

افزایش 27 درصدی ترابری مسافر در بنادر غرب هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری در گزارش عملکرد مجموعه بنادر غرب هرمزگان از آغاز سال 95 تا ابتدای اسفند ماه جاری، اظهار داشت: در مجموع 9 میلیون و 874 هزار و 796 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، یک میلیون و 627 هزار و 406 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 8 میلیون و 247 هزار و 390 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

صابری در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت 9 هزار و 312 تن کالاهای غیرنفتی از طریق پایانه های بنادر غرب هرمزگان در بهمن ماه و افزایش 24 درصدی آن خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه بیان کرد: همچنین طی یازده ماهه سال جاری 477 هزار و 974 تن کالاهای غیر نفتی در اداره بنادر لنگه بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسوول اضافه کرد: همچنین بیش از 172 هزار و 468 تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش 26 درصدی طی یازده ماهه سال جاری در بنادر غرب هرمزگان است.

صابری همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی یازده ماهه سال 1395 را 453هزار و 69 تن اعلام کرد که نسبت به میزان صادرات کالاهای غیر نفتی 11 ماهه سال 1394 رشد 16 درصدی را دربر داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 929 TEU کانتینر پر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش افزایش چشمگیر 179 درصدی به ثبت رسید.

به گفته این مسوول، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی بمنظور جابجایی کانتینر از جمله مهمترین اقدامات متولی حمل و نقل دریایی در غرب هرمزگان جهت افزایش عملکرد کانتینری بشمار می آید.

صابری جابجایی میزان جابجایی مسافر را مثبت اعلام کرد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای اسفند ماه، بیش از 235 هزار مسافر در بنادر غرب هرمزگان جابجا شدند که رشد 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین از عزم بالای متولیان حمل و نقل دریایی برای نظارت بیشتر بر وضعیت خدمات دهی فعالان حمل و نقل دریایی و افزایش رفاه مسافران در روزهای پایانی سال و شروع طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از تاریخ 25 اسفندماه خبر داد.

وی در همین رابطه گفت: در کمیته حمل و نقل دریایی غرب هرمزگان تمهیدات لازم اندیشیده شده و اقداماتی در همین راستا در دست اجرا قرار دارد.

صابری در پایان تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه طی یازده ماهه سال 95 بیش از 4 هزار و 260 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 383 فروند شناور بالای هزار تن و 3 هزار و 877 فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی