English

به کارگیری یک‌هزار و ۴۰۰ تیم گشتی پلیس سواره و پیاده در ایام نوروز

فرمانده انتظامی مازندران از استقرار 68 ایستگاه پلیس در مناطق تفریحی و توریستی و سواحل خبر داد و اضافه کرد: یک‌هزار و 400 تیم گشتی پلیس سواره و پیاده در ایام نوروز به کارگیری می‌شوند.

به کارگیری یک‌هزار و 400 تیم گشتی پلیس سواره و پیاده در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سیدمحمود میرفیضی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه سال‌ نو در سالن کنفرانس راهور استان برگزار شد، اظهار کرد: مازندران به‌عنوان استان مهمان‌پذیر مقصد و مسیر عبور مسافر است و به نوعی نگاه ملی به این استان حاکم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ناجا در حوزه انتظامی، ترافیکی، راهنمایی و رانندگی خدمات ارائه می‌دهد، افزود: برای ایام نوروز 7 هزار نفر نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در حوزه ترافیکی و انتظامی بکارگیری می‌شوند.

فرمانده انتظامی مازندران از استقرار 68 ایستگاه پلیس در مناطق تفریحی و توریستی و سواحل خبر داد و اضافه کرد: یک‌هزار و 400 تیم گشتی پلیس سواره و پیاده در ایام نوروز بکارگیری می‌شوند.

این مسوول با بیان اینکه پلیس با همکاری واحدهای خدماتی، راهداری، اورژانس و هلال احمر 200 پایگاه ثابت و سیار را در سطح استان مستقر کردند، گفت: 572 اکیپ سیار شامل خودروهای امدادی، اورژانس، هلال احمر و... در این بخش فعال شدند.

میرفیضی از همکاری 240 هزار همیار و پلیس‌یار در ایام نوروز خبر داد و افزود: طرح ویژه نوروز از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین در مازندران ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تصادفات مازندران با  کاهش تلفات جاده‌ای مواجه است، تصریح کرد: امسال مازندران بعد از استان خراسان رتبه دوم را در کاهش تصادفات منجر به فوتی داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران میزان تصادفات منجر به فوتی در سال 80 با 4 میلیون خودرو را 28 هزار کشته دانست و ادامه داد: با توجه به افزایش سفر در مازندران در سال 95 این آمار با 19 میلیون خودرو در کشور به 16 هزار کشته ناشی از تصادفات رسیده است.

این مسوول اضافه کرد: نوروز 95 مازندران 35 کشته ناشی از تصادفات داشته است که این تعداد در کشور 51 مورد بوده است و سهم استان چهار درصد در کشور بود.

میرفیضی با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی در حوزه حمل و نقل از ابتدای اسفندماه فعالیت انتظامی با افزایش طرح نامحسوس و محسوس در محورهای مازندران شروع شد، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز باید شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه نوروز و انتخابات قرارگاه امام علی(ع) در مرکز استان و 22 شهرستان ایجاد شده است، افزود: لازم است در آستانه انتخابات فعالیت تبلیغی کاندیداها در چارچوب قانون باشد.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: از سوی ناجا با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی فعالیت کاندیداهای انتخابات آینده رصد می‌شود آنانی که خارج از چارچوب قانون کار می‌کنند برخورد می‌شود که در این باره چند پرونده در حال رسیدگی است.

این مسوول به ساماندهی کارتن به‌دستان ویلاهای اجاره‌ای و یا خانه‌های مجردی اشاره کرد و گفت: ساماندهی این اماکن زمان‌بر است که با همکاری متولیان امر در حال اجراست.

میرفیضی با اشاره به اینکه سارقان منازل بیشتر غیر بومی هستند و بدون در اختیار گذاشتن شناسنامه در این منازل مستقر می‌شوند، افزود: هدف ما ساماندهی این اماکن با استفاده از فناوری نوین است.

وی درباره فعالیت ناجا در چهارشنبه آخر سال و اجرای مناسب سنت چهارشنبه‌سوری، اظهار کرد: نیروی انتظامی با تعامل مردم و نگاه اجتماعی امنیت را در استان حاکم می‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه تاکنون 550 هزار انواع مواد محترقه غیرمجاز در استان کشف شد و برخی از صنوف نیز پلمب شدند، گفت: با متخلفان سنت چهارشنبه‌سوری برخورد می‌شود و بعد از دستگیری تا پایان نوروز در بازداشت می‌مانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه