English

نیمی از مساجد کرمانشاه دارای کانون فرهنگی و هنری هستند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: امید داریم در برنامه ششم توسعه تمام مساجد شهری و روستایی استان کرمانشاه دارای کانون‌های فرهنگی و هنری شود.

نیمی از مساجد کرمانشاه دارای کانون فرهنگی و هنری هستند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، طیب صفری ابراز داشت: اکنون یک هزار و 211 مسجد در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد 530 مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای ایجاد کانون‌های مساجد بیشتر در استان گفت: امیدوار داریم در برنامه ششم توسعه تمام مساجد شهری و روستایی استان دارای کانون شوند.

صفری از تجلیل 150 نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد استان کرمانشاه به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد کشور و در تاریخ 23 اسفند خبر داد و اظهار کرد: در این مراسم از فعالین کانون‌های مساجد اعم از مدیران، رابطین، کتابداران، ائمه جماعات و چهره‌های قرآنی مرتبط با کانون‌های مساجد تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: تقویت مباحث عقیدتی و جذب جوانان و نوجوانان باید در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان موردتوجه جدی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه تأسیس کانون‌های فرهنگی در کنار مساجد 25 سال پیش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، عنوان کرد: نقش ائمه جماعات در فعال بودن مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد بسیار مؤثر است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه رسالت اصلی این دبیرخانه را عمران معنوی مسجد دانست و اظهار کرد: طبق آیه شریفه قرآن تنها افراد مؤمن و باایمان به‌روز قیامت به امر عمران و آبادانی مساجد می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه اکنون برخی از کانون‌های مساجد امام جماعت ندارند و تنها در برخی از مراسم‌ها امام جماعت و مبلغ دارند، عنوان کرد: این اوضاع باید تغییر کند زیرا در این مساجد فعالیت‌های فرهنگی و برپایی نماز کمتر دیده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه