English

چهارمین جشنواره طبخ آبزیان کرمانشاه برگزار شد

چهارمین جشنواره طبخ آبزیان کرمانشاه با هدف ترویج مصرف آبزیان در سبد غذایی خانواده ها توسط اداره کل شیلات استان کرمانشاه و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

چهارمین جشنواره طبخ آبزیان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، در این جشنواره 20 نفر شرکت کننده با ارائه ماهیان طبخ شده به رقابتی سالم در فضای صمیمی با حضور داوران اداره کل شیلات و مرکز آموزش فنی و حرفه ای پرداختند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به تنوع طبخ آبزیان اظهار کرد: در این جشنواره انواع طبخ ماهیان همچون کوبیده، کوفته، کیک ماهی، فینگرفود، قلیه ماهی، ماهی شکم پر و .... به نمایش گذاشته شده است.

افضلی در ادامه با بیان خواص بسیار زیاد آبزیان گفت: مصرف دو تا سه بار ماهی در طول هفته از بیماری هایی نظیر دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی و نیز برخی سرطان ها جلوگیری می کند.

 وی با اشاره به اینکه قیمت ماهی 60 الی 70 درصد پایین تر از قیمت گوشت قرمز است؛ عنوان نمود: خواص ماهی چندین برابر گوشت قرمز بوده و در همین راستا می بایست سعی کنیم تا با افزایش فروشگاه های عرضه کننده ماهی به اضافه شدن این محصول غذایی سالم به سبد غذایی خانوارها کمک کنیم. مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: با افزایش سرانه مصرف ماهی در استان یکی از بزرگترین رسالت و وظیفه اصلی خود را در اقبال جامعه انجام داده و سلامت جامعه را تضمین خواهیم کرد.

افضلی با اشاره به اینکه تولید آبزیان در استان کرمانشاه به 16 هزار و 100 تن رسیده افزود: افزایش تولید آبزیان به سرعت در حال توسعه بوده و در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: باید دست‌به‌دست هم دهیم تا فرهنگ مصرف ماهی در استان کرمانشاه را به یک همدلی و شعار وحدت‌بخش تبدیل نماییم و رسالت صاحبان فکر و اندیشه؛ رسانه‌ها و مسئولین ارشد استان است که در کنار تشکل‌های مردمی در این راستا حمایت کنند.

وی بابیان اینکه در سال 95 سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه به هشت و نیم کیلوگرم رسیده تصریح کرد: با تلاش می‌توان به میانگین سرانه مصرف کشور که بیش از 10 کیلوگرم است برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی