English

طی ۱۱ ماهه سال جاری انجام شد؛

کشتار بیش از ۱۷۴ هزار راس دام سبک و سنگین در کرمانشاه

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشتار بیش از ۱۷۴ هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های استان کرمانشاه طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

کشتار بیش از 174 هزار راس دام سبک و سنگین در کرمانشاه

به گزارش  خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر مهدی ظفری پور اظهار داشت: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۴۱هزار و ۵۴۷ راس دام سبک در کشتارگاه های استان کرمانشاه کشتار شده اند.

وی تعداد کشتار دام سنگین در کشتارگاه های استان طی این مدت را ۳۲ هزار و ۹۷۲ راس اعلام کرد و افزود: طی مدت مذکور بالغ بر ۱۱۱ تن و ۶۱۲ کیلوگرم فرآورده های خام ناسالم از کشتارگاه های استان ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

به گفته این مقام مسئول، طی ۱۱ ماهه سال جاری همچنین ۶ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۷۸۱ قطعه طیور نیز در کشتارگاه های استان کشتار شده اند و تعداد ۳۵ هزار و ۵۴۰ قطعه لاشه طیور نیز از این کشتارگاه ها ضبط و امحاء شده است.

دکتر ظفری پور بیان داشت: طی این مدت ۸۳ پروانه تاسیس اماکن دامی و صنایع وابسته به دام و ۲۲۳ پروانه بهره برداری اماکن دامی و صنایع وابسته به دام در استان صادر شده است.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره بر نظارت های مستمر و بدون وقفه کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار، به شهروندان توصیه کرد که گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظر دامپزشکی تهیه کرده و از خرید کشتار غیرمجاز جدا خوددداری کنند.

وی همچنین با اعلام شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به عنوان پل ارتباطی با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان، از شهروندان خواست تا موارد تخلف، نظرات و پیشنهادات خود را از این طریق اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه