English

"پنج ستاره" پیامک کلاه‌برداری جدید است

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: کلاه‌برداران در شگردی جدید از طریق پیامک و سپس تماس تلفنی قربانیان خود را با وعده برنده شدن طلا، گوشی موبایل و ... فریب داده و از آن‌ها سوءاستفاده مالی می‌کنند.

"پنج ستاره" پیامک کلاه‌برداری جدید است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: به‌تازگی کلاه‌برداران با ارسال پیامک برای افراد مختلف و ذکر این وعده که کاربر برنده یک عدد سکه طلا و گوشی تلفن همراه شده است، او را فریب می‌دهند و اطلاعات تماس و کد ملی و آدرس آن‌ها را دریافت می‌کنند و پس از مدتی با قربانی تماس گرفته و مبلغی را به‌عنوان هزینه پست طلب می‌کنند.

وی افزود: زمانی که شخص قربانی پول درخواستی به مبلغ حدود 200 هزار ریال را واریز می‌کند، مدتی او را به بهانه‌های مختلف معطل کرده و گاهی حتی مبلغ بیشتری تقاضا می‌کنند و در انتها دیگر تماسی با قربانی گرفته نمی‌شود.

این مقام انتظامی به مردم توصیه کرد: به افرادی که با آن‌ها تماس می‌گیرند و مشخصات اسمی و آدرس پستی را درخواست می‌کنند، به‌هیچ‌عنوان اعتنا نکنند، همچنین تأکید می‌شود هیچ‌گونه وجهی به‌عنوان هزینه پست واریز نکرده و با حفظ هوشیاری لازم از بروز چنین کلاه‌برداری‌هایی پیشگیری کنند.

کریمی در پایان از همه افراد خواست که در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه