English

خبرنگاران رزمندگان عرصه جنگ نرم هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: رسانه‌ها به‌عنوان بازوی توانمند در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند.

خبرنگاران رزمندگان عرصه جنگ نرم هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سرهنگ مرادعلی محمدی با بیان این مطلب که دغدغه بزرگ مقام معظم رهبری بر حفظ و اشاعه فرهنگ و ارزش‌های والای دفاع مقدس به نسل جوان است٬ ابراز داشت: نگاه و توجه فرهنگ‌ساز به مقوله دفاع مقدس و حرکت در مسیر حفظ و اشاعه‌ی آن، رسالتی بزرگ است که بار اصلی آن را رسانه‌های مکتوب و مجازی به دوش می‌کشند.

وی بابیان اینکه استان کرمانشاه تا سال 91 تنها دو یادمان مرصاد و پاوه را داشت، افزود: در حال حاضر کار ساخت شش یادمان دفاع مقدس استان به اتمام رسیده و یک یادمان نیز در دست‌ساخت داریم که با اتمام کار آن تعداد یادمان‌های استان کرمانشاه به 9 یادمان خواهد رسید.

محمدی ادامه داد: استان کرمانشاه دو مرکز فرهنگی مصوب دارد که یکی از آن‌ها در شهرستان کرمانشاه و دیگری در شهرستان گیلان غرب ساخته خواهد شد که زمین مربوط به مرکز فرهنگی شهر کرمانشاه تهیه و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن انجام‌گرفته است.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی شهرستان گیلان غرب نیز در زمینی به مساحت 4900 مترمربع با امکاناتی همچون موزه، کتابخانه، سالن همایش و... و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبار تا نیمه اول سال آینده به اتمام برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به آمار چاپ کتاب در استان داشت و افزود: در شرایطی که تعداد کل کتب چاپ‌شده در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار از سال 80 تا 93 تنها 23 عنوان کتاب بود، در سال 94 چاپ 32 عنوان کتاب را در استان داشتیم و از ابتدای امسال تاکنون نیز 35 کتاب به چاپ رسیده و تا پایان سال این تعداد به 40 عنوان کتاب خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که آموزه‌ها و درس عبرت‌های دوران دفاع مقدس با گذشته زمان به فراموشی سپرده شوند، یادآور شد: رزمندگان عرصه فرهنگی و جنگ نرم می‌توانند دشمنان این مرزوبوم را از رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته و با نمایش قدرت این عرصه ایجاد بازدارندگی داشته باشند.

وی ایجاد روحیه استکبارستیزی، انتقال صحیح مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس را بازدارنده عنوان کرد و افزود: توجه به ابعاد معرفتی دفاع مقدس باید در اولویت کاری رسانه‌ها قرار داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه