English

شهردار کرمانشاه:

بافت فرسوده کرمانشاه صاحب دفتر تسهیل گری نوسازی می‌شود

شهردار کرمانشاه از راه‌اندازی یک دفتر تسهیل گری نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان امسال در کرمانشاه خبر داد.

 بافت فرسوده کرمانشاه صاحب دفتر تسهیل گری نوسازی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مهندس آرش رضایی با اشاره به اینکه تسهیل گری آسان ساختن و سرعت بخشیدن به فرایند یا اتفاقی است که عموماً از راه فعالیت‌ها و یا سازوکارهای اجتماعی انجام می‌شود، گفت: عمده‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه این دفاتر، برقراری ارتباط با ساکنان بافت‌های فرسوده، معرفی مشوق‌ها، تسهیلات و معافیت‌های موجود و حل مشکلات احتمالی آن‌ها در زمینه‌های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان‌ها است.

وی هدف از راه‌اندازی دفتر تسهیل گری شهر کرمانشاه را، توسعه مسائل فرهنگی و جلب مشارکت عمومی در احیای بافت‌های فرسوده عنوان کرد و افزود: این دفاتر ضمن حذف بروکراسی اداری، می‌توانند شکاف بین مدیریت کلان و مردم را پر نموده و با تسهیل گری و اطلاع‌رسانی با بسترسازی، اعتمادسازی و توانمندسازی، بستر مناسبی برای مشارکت مردم در نوسازی بافت فرسوده فراهم کنند و موفقیت خوبی در زمینه نوسازی بافت فرسوده به دست آورند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه هدف در نوسازی بافت‌های فرسوده را معمولاً جامعه‌ای محروم شکل می‌دهند که در آن، افـراد به‌ندرت به‌صورت خودجوش در جهت توانمندی گروهی اقدام می‌کنند، وجود فرد یا گروهی در محله کـه بتواند فرآیند را به جریان بیندازد و تسهیل کند، ضروری است.

رضایی با تأکید بر اینکه با هدف‌گذاری و تعیین خط‌مشی از تأسیس این دفاتر، باید خروجی و نتیجه راه‌اندازی آن‌ها را در محلات بررسی و مشاهده کرد، افزود: باید ابتدا احیای کالبدی و افزایش کیفیت زندگی در این محله‌ها را به وجود آورد سپس با آگاهی و شناخت کامل نسبت به اجرای این طرح‌ها در آن‌ها اقدام کرد تا نتیجه مفید و مؤثر به دست آید.

مساحت بافت فرسوده کرمانشاه یک هزار و 228 هکتار است که 12 درصد مساحت این شهر را تشکیل می‌دهد و جمعیتی بالغ‌بر 250 هزار نفر را در خود جای‌داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه