English

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی:

۲۰ اثر هنری در هفته "هنر انقلاب اسلامی" در خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 80 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود گفت: در این هفته بیش از 20 اثر هنری نیز رونمایی می‌شود.

20 اثر هنری در هفته "هنر انقلاب اسلامی" در خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، مجید کریمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته هنر انقلاب اسلامی چند سال است که‌ از 19 فروردین ماه به مدت هفت روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال هفته هنر انقلاب اسلامی با ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) مصادف شده است افزود: این هفته 3 ویژگی دارد که‌ یکی از آنان پرداختن به مباحث اندیشه‌ای و گفتمان هنر انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون در بحث هنر و اندیشه اسلامی اقدامات زیادی انجام شده است بیان کرد: هنر اندیشه اسلامی بازخورد تفکر اسلامی در تاریخ کشور و جهان اسلام است.

کریمیان تصریح کرد: در ایران اندیشه انقلاب اسلامی که‌ از فرهنگ دینی ما نشأت گرفته است باعث انقلاب عظیم شد.

وی خاطرنشان کرد: هنر و اندیشه اسلامی در عصر کنونی که‌ عصر لائیک هنری است موج تازه‌ای را ایجاد کرد و جهان غرب را متأثر از این اندیشه جدید کرده است.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: در قسمت تئاتر بعد از انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی در خصوص نقد رژیم پهلوی داشتیم که مباحث اندیشه‌ای و مصادیق هنر انقلاب اسلامی دو محور اصلی این تئاترها بود.

کریمیان به برنامه‌های هفته هنر اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری شعر و ادبیات هنر انقلاب اسلامی، برگزاری شب‌های خاطره با موضوع شهدای نهضت جهان اسلام و بررسی و بیان خاطرات هنرمندان ایثارگر از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

وی نقد و بررسی آثار مطرح سینمای انقلاب اسلامی، اختتامیه جشنواره عکس اربعین، اختتامیه تئاتر بچه‌های مسجد و برگزاری جشنواره هنر در انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌های این هفته دانست.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 80 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود گفت: همچنین در هفته هنر انقلاب اسلامی بیش از 20 اثر هنری نیز رونمایی می‌شود.

کریمیان بیان کرد: در این راستا به شهرستان‌های استان نیز توجه شده است و برنامه‌هایی در هفته هنر در شهرستان‌های خوسف، بشرویه، قاین، آیسک، طبس و فردوس پیش‌بینی شده است.

وی برگزاری کارگاه‌های تاریخ شفاهی ادبیات دفاع مقدس ویژه خبرنگاران را از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد و تصریح کرد: در سال 95 نزدیک به 42 اثر در حوزه‌های مختلف تولید شده است که‌ یک سوم آن در هفته هنر انقلاب اسلامی در رشته‌های مختلف رونمایی می‌شود.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی به معنای یک رویش جدید است گفت: معرفی هنر انقلاب اسلامی معرفی انقلاب اسلامی است و به معنای مصادیق آن است که‌ به جامعه هنری کمک می‌‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه