English

اصفهان آماده توسعه روابط با فرانسه است

استاندار اصفهان گفت: این استان برای گسترش روابط در زمینه های گردشگری، آب و حمل و نقل با فرانسه آماده است.

اصفهان آماده توسعه روابط با فرانسه است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در دیدار با 'میشل سپن' وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در تالار اشرف شهر اصفهان افزود: روابط دو کشور پس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، افزایش چشمگیری داشته و همواره فراگیرتر شده است.

وی اضافه کرد: گردشگران 86 کشور خارجی پارسال به اصفهان آمدند که در این میان حضور فرانسوی ها و آلمانی ها در اصفهان بیش از سایر کشورهای اروپایی بود و این امر نشانگر ارتباط مثبت فرهنگی بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه گردشگری در اصفهان از جمله محورهای اصلی توسعه به شمار می رود، گفت: برای افزایش همکاری و توسعه زیرساخت ها و تبادل اطلاعات در این زمینه با فرانسه آمادگی داریم.

زرگرپور، محیط زیست و آب را از موضوع های مهم استان خواند و افزود: فرانسه همچنین می تواند در زمینه بازسازی صنایع و افزایش سازگاری آنها با مباحث زیست محیطی با اصفهان تعامل داشته باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود 9 هزار واحد صنعتی در استان تصریح کرد: بدلیل مباحث زیست محیطی و افزایش آلودگی هوا، ما دیگر بدنبال توسعه صنعتی نیستیم.

وی گفت: طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان این شهر با جدیت در حال پیگیری است و در این راستا گروه کارشناسان فرانسوی در حال مطالعه و بررسی چگونگی اجرای این طرح هستند.

طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بعنوان یکی از زیر ساخت های توسعه در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه در سال 94، بین شرکت فرودگاه های کشور و یک شرکت مهندسی فرانسه که بعنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه ای اروپا مطرح است، منعقد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه